Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Spánok
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: nellybabe.wordpress.com
18. 09. 2012 16:10 Domáci lekár od Webnoviny.skSITA Diskusia

Ako prežiť deň, keď nemáte dostatok energie

BRATISLAVA 18. septembra (WEBNOVINY) – Klipkajú vám oči a jediné, po čom túžite, je vaša posteľ a poriadny spánok – máte však pred sebou vyčerpávajúci deň plný povinností. Preto siahnete po energetických nápojoch, preháňate to s kofeínom alebo si navrávate, že pomôže množstvo sladkostí.

Existujú však aj zdravšie spôsoby, ako túžbu po spánku zahnať a pocítiť prílev energie.

Dieťa, bábätko, zívanie
Foto: sabercurioso.es

Paradoxne, jedným z prirodzených mechanizmov vášho tela je zívanie. „Zívanie je spôsob, akým vaše telo

ochladzuje mozog a teda ho i zobúdza,“ vysvetlil Andrew Gallup z Princetonskej univerzity.

Ďalším zaručeným ‚prebúdzačom‘ je pohyb. Podľa štúdie v magazíne Personality and Social Psychology stačí 10-minútová prechádzka na to, aby ste nadobudli energiu na ďalšie dve hodiny a zároveň funguje omnoho lepšie, ako mnohými preferované sladkosti.

Pomôže tiež, keď sa trochu ponaťahujete a zacvičíte si.

Snacky, ktoré udržia vaše oči otvorené:

1. Polovica banánu s lyžicou arašidového masla

2. Celozrnné sucháre s hummusom

3. Štvrtina šálky orieškov a sušeného ovocia

4. Biely jogurt s lyžicou ovsených vločiek

5. Kvalitné nepresladené celozrnné tyčinky

Ak zaspávate v kancelárii pri počítači a pracovný deň sa ani zďaleka nekončí, skúste trochu porušiť pracovnú morálku.

Zapnite si napríklad Youtube a pozrite si nejaké vtipné video, smiech totiž dočasne mierne zvýši váš krvný tlak a srdcovú frekvenciu, čo vás prebudí.

Keď viete, že ste toho veľa nenaspali a čaká vás ťažký deň, oblečte si do práce niečo červené.

Ako ukázal výskum Rochesterskej univerzity, táto farba vás dokáže ‘nakopnúť’, dokonca vďaka nej viac pracujú vaše svaly a vám sa v tej najpotrebnejšej chvíli vráti energia.

žena, jedlo, jedenie, ovocie, melón
Foto: femenino.info

Samostatnou mimoriadne dôležitou kapitolou je vyvážená strava s dostatkom vitamínov, minerálov a predovšetkým omega-3 mastných kyselín, ktoré pozitívne vplývajú na mozgovú aktivitu.

Skvelým trikom sú semienka chia (šalvia hispánska). Sú plné B vitamínu, vlákniny a bielkovín a výborne chutia napríklad v jogurte.

Čo sa týka stravovania, skúste si dávať pozor na sacharidy a vyberajte si tie komplexné, ktoré sa trávia postupne a sú spoľahlivým zdrojom energie na dlhší čas. Rozhodne sa vyhnite sladkostiam, polotovarom a prejedaniu sa, po ktorom budete ešte malátnejší.

Myslite na svoje zdravie na Facebooku!!!

Zdroj: health.com

K téme

Ako naštartovať lenivý metabolizmus 6 trikov, vďaka ktorým sa budete tešiť na jedenie zeleniny

Neprehliadnite

Johnson podľa Camerona nikdy neveril v brexit a podporil ho iba pre svoju politickú kariéru Zvýšenie minimálnej mzdy na 580 eur môže ublížiť absolventom v regiónoch s nízkymi mzdami Foto: K patrónke Slovenska do Šaštína prišlo viac ako 30-tisíc pútnikov Karel Gott sa fanúšikom poďakoval za podporu a zdieľal s nimi jeho infúziu Video+foto: Otec počas svadobného dňa svojej dcéry vyhodil do vzduchu vlastný dom Čo najviac ohrozuje rodiny na Slovensku? Registrované partnerstvá to podľa prieskumu nie sú Na diaľnici D1 sa zrazili dve autá, nehoda si vyžiadala aj jednu obeť

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X