Ako úspešne zorganizovať proces presídlenia firmy?

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať

BRATISLAVA 30. novembra (WBN/PR) – Vyhľadať pre firmu nové administratívne alebo výrobné zázemie, ktoré by úplne zodpovedalo aktuálnym požiadavkám danej spoločnosti, jej firemnej kultúre, pracovným procesom a pod. môže byť pre mnohých ťažšia úloha, než sa na začiatku môže zdať. Aj pre skúseného manažéra to môže byť pomerne komplikovaná úloha, pre ktorú sa rozhodne oplatí vybrať si skúseného partnera, ktorý má s procesom presídlenie firmy už skúsenosti.

Optimálne firemné zázemie dokáže výrazne podporiť ciele core-businessu

Vďaka tomu, že väčšina firiem rieši proces presídlenia firmy jedenkrát či dvakrát za celú dobu svojej existencie, môže tento komplikovaný proces zbytočne podceniť a namiesto toho, aby z tejto zmeny sídla získala pre firmu a svojich zamestnancov výhody, naopak sa môže celý proces nepríjemne skomplikovať či predražiť. „Treba si uvedomiť, že skutočným prvotným impulzom, prečo hľadá firma nové priestory pre svoju činnosť je v prvom rade zlepšiť chod svojej firmy, získať viac priestoru a komfortu pre zamestnancov, zefektívniť niektoré pracovné procesy či logistické postupy atď.“, Uviedol hneď v úvode k problematike presídlenia firmy Erik Štefanovič, konateľ architektonicko-projektovej kancelárie DELTA Projektconsult Slovakia.

Externý partner versus internú manažér

Kompetentný skúsený partner dokáže spoločnosti ponúknuť komplexný prístup, ktorý ušetrí mnohým manažérom firmy čas, starosti a predovšetkým tiež financie. Treba si uvedomiť, že externý partner je človek, pre ktorého je riadenie procesu presídlenie spoločnosti hlavnou a jedinou úlohou, zatiaľ čo interne zvolení manažéri na riadenie a koordináciu tohto procesu vystupujú iba ako poradcovia, ktorí dobre poznajú jednotlivé procesy vo firme, aby dokázali čo najlepšie opísať chod firmy a teda aj prispieť k analýze potrieb klienta, vďaka ktorej vznikne plne funkčný koncept kancelárií danej firme úplne na mieru. Teda všeobecne sa odporúča, aby bola úloha interného manažéra iba v pozícii radcu, ktorý dobre pozná procesy svojej firmy, ale riadiacim mozgom celého procesu presídľovania je profesionál zvonku. Interní manažéri potom nie sú vystavení stresu, kedy zastávajú dve funkcie naraz a nemôžu sa ani jednej činnosti plne venovať. Externý kvalifikovaný špecialista necháva majiteľovi aj ostatným členom top manažmentu priestor venovať sa svojmu core-businessu, svojím kľúčovým pracovným úlohám, ktoré po dobu prípravy procesu presídlenia netrpía absenciou času či nedostatkom energie zodpovedného manažéra.

Je viac dôvodov PREČO proces outsorcovať

Expert zvonku presne vie, ktoré kroky budú nasledovať. Má proti interne zvolenému manažérovi neopomenuteľný náskok. Pozná detailne všetky fázy procesu presídľovania a na rozdiel od nováčika vie predvídať riziká a to ako technické, finančné alebo časové. Je pripravený už na začiatku naplánovať a predísť typickým rizikám zodpovednosti vo fázach diskutabilného rozhranía medzi jednotlivými procesmi. Tento externý manažér má celistvý prehľad o celom procese a preto ho vie kvalifikovane riadiť a nepodceniť žiadne fázy. „Typickým príkladom je podcenenie faktora času v počiatku procesu. Času, ktorý v závere pri fyzickej realizácii môže citeľne chýbať. Nepríjemným dôsledkom sú chybné rozhodnutia pod časovým tlakom, ktoré sú cestou do začarovaného kruhu „, komentuje štandardné chyby v proces managementu vedúci pre projekty v Českej republike a na Slovensku a tiež spoločník firmy MOOCON, Martin Pongratz. Teda dôvodov, prečo sa kvalifikovaný koordinátor oplatí je viac. Vie predvídať, pretože detailne pozná celý komplex procesu krok po kroku z pohľadu času, technických detailov a parametrov, rozhodovacích fáz, problematiky výberu dodávateľov, cenových trikov a podobných nástrah.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Erik Štefanovič
Firmy a inštitúcie DELTA Projektconsult Slovakia