Ako vyzerá "Chutne a bodka", nový McDonald's v Rusku? Big Mac už v ponuke nenájdete, ale dvojitý cheeseburger áno (foto+video)

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
McDonald's, Rusko, fastfood
Zamestnankyňa za pokladňou hovorí s návštevníkmi v novootvorenej reštaurácii rýchleho občerstvenia s názvom „Chutne a bodka“. Foto: SITA/AP

Spoločnosť McDonald’s krátko po ruskej invázii na Ukrajinu ohlásila koniec svojho podnikania v Rusku a v máji zrušila všetky svoje pobočky.

„Vkusne & Točka“

Keďže patrí medzi obľúbené reštaurácie rýchleho stravovania, Rusi prišli s náhradným konceptom, ako fast-food zachovať. Otvorili už niekoľko reštaurácii imitujúcich MC pod názvom „Vkusne & Točka“, čo v preklade znamená „Chutne a bodka“.

Spoločnosť, ktorej generálnym riaditeľom je Oleg Paroev, plánuje otvoriť do konca júna ďalších 200 pobočiek a zvyšných 650 pobočiek do konca leta. Informoval o tom portál CNN. „Ak si spomínate, v máji McDonald’s oznámil, že sťahuje svoje podniky z Ruska. Som veľmi hrdý, že si ma vybrali, aby som pokračoval v rozvoji tohto podnikania,“ vyhlásil majiteľ franšízy Alexander Nikolajevič Govor.

Doplnil, že keďže je ambiciózny človek, plánuje otvoriť ešte množstvo nových pobočiek. Zároveň sa teší, že sa takýmto spôsobom podarilo zachovať až 62-tisíc pracovných miest po celej krajine.

Éra izolácie Ruska

Slávnostné znovuotvorenie sa konalo na námestí v Moskve, kde McDonald’s 31. januára 1990 otvoril svoju prvú prevádzku v krajine a zároveň sa spája s oslavami Dňa Ruska, sviatkom označujúcim nezávislosť krajiny.

V prvý deň sa podarilo obslúžiť rekordných 30-tisíc zákazníkov a ako informovala televízia CBC, reštaurácia musela byť otvorená aj mimo otváracích hodín pre obrovský nával ľudí. Americký gigant McDonald’s predal svoje podnikanie v Rusku za 1,4 miliardy dolárov.

Ako píše agentúra Reuters, podľa ruskej antimonopolnej agentúry je možné, že sa o 15 rokov pokúsi reťazec kúpiť späť svoje podnikanie. Doplnila, že aktuálne nie sú známe všetky podmienky predaja novému majiteľovi Govorovi.

Podľa odborníka otvorenie prvej prevádzky MC v roku 1990 symbolizovalo začiatok novej éry v sovietskom živote a väčšími slobodami, aktuálny stav naznačuje pravý opak. Súčasný odchod spoločnosti nepredstavuje len zatvorenie podnikania, ale aj spoločnosti ako celku.

Burgre chutia takmer rovnako

Nový majiteľ zároveň znížil ceny. Z ponuky síce vypadol tradičný Big Mac, stále je však v ponuke dvojitý cheeseburger. Ten od MC stál 160 rubľov, teraz ho predávajú za 129 rubľov, cena obľúbeného fishburgru bola 190 rubľov a aktuálne si ho môžu zákazníci dopriať iba za 169 rubľov.

Napriek zmenám v ponuke, zostáva zloženie a receptúra hamburgerov, ako aj vybavenie prevádzky s rovnaké. Reportér CNN, ktorý sa zúčastnil slávnostného otvorenia Vkusne & Točka, vyspovedal viacerých zákazníkov.

Jeden z nich mal na sebe dokonca klobúk s označením písmena “Z“, ktorým sú označené ruské tanky bojujúce na Ukrajine. Uviedol, že napriek tomu, že podporuje vlastnú armádu, nevidí nič zlé na tom, asi sa neprišiel najesť do reštaurácie v americkom štýle. „Jedlo a politika nemajú nič spoločné,“ povedal.

Iný zákazník zas uviedol, že absolútne rozumie krokom MC, pretože ruské vojsko vstúpilo a napadlo suverénnu krajinu a toto je iba jedna časť následkov vyplývajúca z ich agresie. Zároveň dodal, že len si sem prišiel vychutnať „starý dobrý McDonald“. Všetci oslovení sa tiež viac-menej zhodli, že jedlo je skoro rovnako dobré ako predtým a určite uspokojí nároky zákazníkov.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Chutné a bodkaMcDonald's