Amazon zatvorí online obchod v Číne, ktorý umožňuje nákupy od miestnych predajcov

Amazon
Foto: ilustračné, SITA/Martin Havran.

BRATISLAVA 18. apríla (WebNoviny.sk) – Americký internetový predajca Amazon plánuje zatvorenie svojho online obchodu v Číne, ktorý umožňuje nákupy od miestnych predajcov.

Firma uviedla, že čínski zákazníci si budú môcť od júla naďalej objednávať tovary z globálneho obchodu Amazonu. Spoločnosť okrem toho bude v Číne pokračovať v podnikaní v oblasti cloudových služieb. Informuje o tom portál bbc.com.

Amazon v roku 2004 za 75 mil. USD kúpil čínskeho predajcu kníh, hudby a videí Joyo.com a v roku 2007 zmenil jeho značku na Amazon.cn. Americkému internetovému predajcovi sa však nedarilo konkurovať dominantným čínskym hráčom Alibaba a JD.com.

Ústup Amazonu z druhej najväčšej ekonomiky na svete prichádza v čase, kedy firma realizuje rozsiahle investície v Indii. Amazon sa zaviazal, že do obchodu prostredníctvom internetu v Indii investuje 5,5 mld. USD. V Indii americký internetový predajca súťaží s miestnou spoločnosťou Flipkart.

(1 EUR = 1,1301 USD)

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie Amazon