Anjeli a slovenskí pivovarníci ovládli Európsky parlament

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Anjel
Foto: PR Executive

BRATISLAVA 2. marca (WBN/PR) – Slovenskí pivovarníci v utorok bodovali na pôde Európskeho parlamentu, kde predstavili projekty zodpovednej konzumácie alkoholických nápojov.

Spolu s nimi prišli do Bruselu aj „anjeli strážni“, ktorí počas podujatia organizovaného v rámci European Beer Pledge uviedli aj najnovšiu kampaň pod názvom Keď jazdíte, nepite! Jej tvárou sa len pred dvomi týždňami stal dosiaľ najúspešnejší slovenský motokrosový jazdec na Rally Dakar Štefan Svitko.

Na pôde Európskeho parlamentu sa v utorok konala prezentácia a okrúhly stôl na tému European Beer Pledge. Pod týmto názvom je obsiahnutý záväzok európskych pivovarníkov, ktorý je reakciou na výzvu komisára Európskej komisie pre zdravie a spotrebiteľskú politiku Johna Dalliho na znižovanie škodlivých účinkov alkoholu na poslednom fóre o Alkohole a zdraví v Európskej únii.

Keď jazdíte, nepite
Strážni anjeli. Foto: Zdroj: PR Executive

Keď jazdíte, nepite
Europoslanci odpovedali na otázky strážnych anjelov Foto: Zdroj: PR Executive
Keď jazdíte, nepite
Europoslanci odpovedali na otázky strážnych anjelov Foto: Zdroj: PR Executive
Keď jazdíte, nepite
Miriam Šramová, manažérka vonkajších vzťahov zo spoločnosti Pivovary Topvar, predstavila tvár kampane "Keď jazdíte, nepite!", slovenského reprezentanta v motocrosse, Štefana Svitka Foto: Zdroj: PR Executive
Keď jazdíte, nepite
Pierre-Olivier Bergeron, generálny tajomník európskej asociáce The Brewers of Europe, Miriam Šramová, manažérka vonkajších vzťahov zo spoločnosti Pivovary Topvar, Júlia Hurná, prezidentka Združenia výrobcov piva a sladu, pri okrúlom stole s europoslancami prezentovali aj kampaň "Keď jazdíte, nepite!" Foto: Zdroj: PR Executive

Tri piliere európskych pivovarníkov

Záväzok európskych pivovarníkov, tzv. Beer Pledge, je založený na troch pilieroch, ktorými sú podpora informovanosti spotrebiteľov, využívanie sociálnych médií a digitálnych možností a zodpovedná konzumácia alkoholu.

Takmer 60 účastníkov podujatia, vrátane poslancov Európskeho parlamentu, zástupcov Európskej komisie, pivovarníckeho priemyslu a iných výrobcov alkoholu, mimovládnych organizácií a médií diskutovalo v Bruseli o najlepších spôsoboch, ako potláčať zneužívanie alkoholu.

Slováci prezentovali zodpovednú konzumáciu piva

Slovensko ako jediná z členských krajín Asociácie európskych pivovarníkov malo na ňom možnosť prezentovať svoje úspešné projekty zamerané na zodpovednú konzumáciu piva.

Ako povedala Júlia Hurná, prezidentka
Keď jazdíte, nepite
Foto: Zdroj: PR Executive

Slovenského združenia výrobcov piva a sladu, jeho členovia už teraz pristupujú k tejto problematike veľmi zodpovedne a majú dobré meno v Európe aj vo svete.

„Je bežné, že nájdete zodpovedné posolstvá na všetkých značkách a obaloch spoločností Heineken aj spoločnosti Pivovary Topvar, ktorá je členom skupiny SABMiller. Takisto sa počas letných festivalov stretnete s dobrovoľnými hliadkami merajúcimi účastníkom alkohol v dychu. Na príslušných webových stránkach a telefónnych aplikáciách si účastníci festivalov po zadaní údajov môžu vypočítať hladinu alkoholu v krvi a následne zistiť, kedy sú schopní sadnúť si opäť za volant,“ upresnila Hurná.

Keď jazdíte, nepite

Na európskej pôde mal premiéru aj úspešný projekt Keď jazdíte, nepite, ktorého tvárou sa len pred dvomi týždňami stal úspešný motokrosový reprezentant Štefan Svitko.

„Sme veľmi radi, že sa tak mladý projekt, ktorý má len dva mesiace, stretol s výrazným záujmom európskych úradníkov a ostatných kolegov z brandže. Ocenili hlavne inovatívny a kreatívny prístup k riešeniu alkoholovej problematiky za volantom, ktorá trápi všetky európske krajiny,“ povedala manažérka korporátnych vzťahov spoločnosti Pivovary Topvar
Keď jazdíte, nepite
Foto: Zdroj: PR Executive

Miriam Šramová. Účastníci podujatia mohli vďaka prítomnosti „anjelov strážnych“, ktorí prišli priamo do Európskeho parlamentu, kampaň priamo zažiť a vyskúšať si odpovede na ich „anjelské otázky“ z testu zodpovedného vodiča.

Vzhľadom na výzvu komisára Dalliho k zvýšenej aktivite v boji proti zneužívaniu alkoholu v európskych krajinách sú aktivity slovenských pivovarníkov dobrým a konkrétnym príkladom, ako tomuto problému čeliť.

Akciová spoločnosť Pivovary Topvar je členom jednej z najväčších pivovarníckych spoločností na svete SABMiller. Do portfólia spoločnosti patria slovenské značky Šariš, Topvar, Smädný Mních a české značky Velkopopovický Kozel, Pilsner Urquell, Gambrinus a Birell.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Júlia HurnáŠtefan Svitko