Extrémny Mercedes SLS AMG Black Series točí 8000 ot./min.

Mercedes SLS AMG Black Series
Foto: Mercedes-Benz

BRATISLAVA 12. novembra (WEBNOVINY) – Už sme si zvykli na relatívne novodobé označenie Black Series. Stuttgartská automobilka s trojcípou hviezdou v logu požíva tieto dve čarovné slovíčka na označenie extrémnej športovej verzie daného modelu. Skrátka, Black Series prichádza na scénu iba vtedy, keď AMG nestačí.

Doteraz vzniklo iba niekoľko modelov s prívlastkom Black Series. Nikdy to nebol žiaden sedan alebo SUV. Vždy ide o športové kupé, z ktorého oddelenie AMG najprv urobí naozaj výkonné a rýchle auto, no potom ho ešte pošlú na odtučňovaciu kúru a nakŕmia ho steroidmi, aby na neho mohli zavesiť ceduľku s nápisom „Black Series“.

Model SLS AMG bol však „vlajkovou loďou“ v rámci športových modelov značky Mercedes-Benz. Nejaká štandardná verzia bez prívlastku AMG ani neexistovala. Potom prišla trošku športovejšia verzia GT, no napokon sme sa dočkali aj extrémnej verzie Black Series.

Na pohon slúži ten istý motor – charizmatický vidlicový osemvalec s objemom 6,2 litra. Jeho výkon však oproti verzii GT narástol o 39 koní na výsledných 631. Mercedes vie, čo majú športovo založení vodiči radi, a tak prepracoval motor tak, aby sa dal vytáčať až do 8000 ot./min. Stálo ho to síce 14 Nm krútiaceho momentu, no 634 Nm je aj tak slušná porcia. Motor má nové sanie, vačkové hriadele, ale aj vylepšené chladenie ako kvapaliny, tak aj oleja.

Po úprave motora prišla na rad odtučňovacia kúra. SLS AMG Black Series dostalo titánové výfukové potrubia s hmotnosťou iba 17 kg. Len na výfuku sa teda ušetrilo 13 kg. Na sedadlách sa podarilo ušetriť 15 kg. Za obeť padol aj multimediálny systém Comand. Bol totiž ťažký – vážil 6 kg. Bežnú autobatériu nahradila ľahká lítiová, vďaka čomu sa ušetrilo ďalších 8 kg. Výsledkom je hmotnosť 1550 kg, čo je o 70 kg menej v porovnaní s verziou GT.

Karosériu vrcholnej verzie Black Series zdobia karbónové aerodynamické doplnky. Tie boli navrhnuté po vzore okruhového špeciálu SLS AMG GT3 a testované v aerodynamickom tuneli. Nie sú teda iba na parádu, ale skutočne zvyšujú prítlak a stabilitu vo vyšších rýchlostiach.

Takto vylepšený Mercedes SLS AMG zrýchli na stovku za neskutočných 3,6 sekundy (o 0,2 sekundy rýchlejšie v porovnaní s verziou GT) a dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť až 315 km/h.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie Mercedes