Jazdené autá: Hyundai Coupé

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Hyundai Coupe 2.7 V6
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 6. augusta (WEBNOVINY) – Juhokórejská automobilka Hyundai sa už začiatkom 90-tych rokov minulého storočia rozhodla osviežiť portfólio svojich modelov športovým kupé s označením „S-Coupe“. V roku 1996 prišla druhá generácia kupé s pohonom predných kolies, ktorá dostala ešte výstižnejšie označenie „Coupe“. Zatiaľ čo z dizajnu tohto auta bolo ešte cítiť krajinu jeho pôvodu, druhá generácia Hyundaiu Coupe už pôsobila oveľa „európskejšie“. Na trh prišla na prelome rokov 2002 a 2003 a vo výrobe sa udržala až do roku 2008. Na rozdiel od svojho predchodcu, nový model ste mohli mať aj s vidlicovým šesťvalcom pod kapotou. V roku 2007 prešiel Hyundai Coupe výraznejším faceliftom. Najvýraznejšou zmenou boli nové predné svetlá, ktoré dodávali prednej časti dravší vzhľad. Zmenili sa aj zadné svetlá, ktoré dostali tuningový výraz. Z predných blatníkov sa stratili „žiabre“.

Interiér

Na svoju dobu bol aj interiér Hyundaiu Coupe veľmi „európsky“. Nie len po dizajnovej, ale aj po kvalitatívnej stránke bol na tom oveľa lepšie, ako jeho súčasníci značky Hyundai. Aj dnes, keď sa do tohto auta posadíte, nemáte pocit, že sedíte v starom aute. Priestor pre pasažierov je na predných sedadlách naozaj veľkorysý. Vzadu je to však stiesnenejšie. S priestorom na nohy to až také zlé nie je, no vďaka zvažujúcej sa línii strechy vzadu nie je priestor na hlavu. Udierate ňou do zadného skla.

Hyundai Coupe 2.7 V6
Foto: Ondrej Rabatin

Na túto triedu automobilov disponuje Hyundaiu Coupe celkom slušným batožinovým priestorom. Zmestí sa do neho až 312 litrov batožiny, takže je to ideálne auto na dlhé cestovanie vo dvojici. Pozor však na hydraulické vzpery, ktoré vám pri otváraní batožinového priestoru pomáhajú. Veko sa otvára spoločne so zadným sklom. Je to teda poriadny kus auta a tak tieto vzpery skoro odchádzajú.

Motor

Motoru rozhodne nechýba charakter. Hneď po naštartovaní vás V6-tka presvedčí, že sedíte v športovom aute. Charakteru auta temperament vidlicového šesťvalca veľmi pristane, no väčší a najmä ťažší motor nie je oveľa výkonnejší, ako dvojlitrový štvorvalec. S dvojlitrom som nejazdil, takže to porovnať neviem, no šesťvalec vás výkonom neomráči. Áno, uznávam, sily má dosť, no keď pominie čaro krásneho zvuku šesťvalca, zistíte, že nejdete až tak rýchlo, ako by sa podľa zvuku zdalo. Navyše aj spotreba paliva bude zrejme niekde inde, ako v prípade slabšieho štvorvalca. Nami testovaný Hyundai Coupe síce mal palubný počítač, no ten ukazoval všetko, iba spotrebu paliva nie. Žeby zámerne? Na aute som nenajazdil toľko kilometrov, aby som mohol odmerať spotrebu dotankovaním doplna, ale musím povedať, že ručička palivomera klesala poriadne rýchlo.

Hyundai Coupe 2.7 V6
Foto: Ondrej Rabatin

Jazda

Ak máte voči autám značky Hyundai nejaké predsudky, rýchlo na ne zabudnite. Najmä v prípade modelu Coupe. V aute sa sedí výborne. Nízko, sedadlá navyše poskytujú dostatočné bočné vedenie v zákrutách. Riadenie je dosť tuhé, tak ako sa na športové auto patrí. Radenie šesťstupňovej manuálnej prevodovky je naozaj presné. V tomto smere nemôžem tomuto autu nič vyčítať. Prirátajte si k tomu silný šesťvalec, ktorý sa okrem mohutného záťahu postará aj o krásnu zvukovú kulisu a okamžite sa do tohto auta zamilujete. Ak ste však väčší detailisti a s jazdením to myslíte vážne, bude vám možno vadiť, že je to predokolka. Ťažký a výkonný motor nad prednými kolesami nie je práve najšťastnejším riešením. Ak sa navyše zamyslíte nad parametrami motora, zistíte, že z objemu 2,7-litra by mohol produkovať aj vyšší výkon. Spotreba paliva je však plnohodnotne šesťvalcová.

Spoľahlivosť

Ako pri každom športovom aute, aj pri Hyundai Coupe si pri kúpe musíte dať pozor na prvky pohonného ústrojenstva, ktoré sú pri agresívnej jazde najviac zaťažované. Posvieťte si teda najmä na stav spojky a prevodovky. Predčasne sa zvykne opotrebovať najmä synchronizácia druhého prevodového stupňa. Po väčších porciách kilometrov vraj odchádzajú lambda sondy a katalyzátory. Šesťvalec má rozvod poháňaný ozubeným remeňom, takže si nezabudnite odsledovať termín jeho výmeny včas.

Hyundai Coupe 2.7 V6
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Ak hľadáte elegantné športové auto za lacný peniaz, Hyundai Coupe by mohol byť dobrou voľbou. Vyzerá naozaj veľmi zaujímavo a u ľudí budí záujem. Nikomu navyše nenapadne, že je to Hyundai. Väčšinou sa ma pýtali, čo je to za „Hondu“. Zvuk šesťvalca len podčiarkuje športový charakter auta a laik bude aj jazdou v tomto aute a silou jeho motora ohromený. Odborník však odhalí, že auto má síce veľmi pekný zvuk, no viac hučí, ako ide a vaša peňaženka tiež zistí, že viac žerie, ako ide. Aký je teda záver? Hyundai Coupe so šesťvalcovým motorom je celkom dobré auto. Ideálne na občasné užívanie si poriadnej jazdy, no na denné jazdenie by som si šesťvalec nekupoval. Ak Hyundai Coupe, tak štvorvalec. Ten zas nemá ani zďaleka tak dobrý zvuk. Je to dilema, ktorú si už musí každý vyriešiť sám.

Auto nám na test zapožičalo autocentrum AAA Auto

Hyundai Coupe 2.7 V6
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Hyundai Coupe 2.7 V6
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Hyundai Coupe 2.7 V6
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Hyundai Coupe 2.7 V6
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

zážihový, vidlicový

Valce / ventily:

6 / 24

Zdvihový objem (cm3):

2657

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

123 / 6000

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

245 / 4000

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

217

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

7,3

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

14,6 / 7,9 / 10,4

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

312

Objem nádrže (l):

55

Prevádzková hmotnosť:

1424

Dĺžka (mm):

4395

Šírka (mm):

1760

Výška (mm):

1330

Rázvor (mm):

2530

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie AAA AutoHyundai