ŠKODA je v Číne úspešná už päť rokov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bez názvu
Foto: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.

BRATISLAVA 6. júla (WBN/PR) – ŠKODA oslavuje päť rokov úspešnej výroby automobilov v Číne. Presne 60 mesiacov po začatí výroby modelu ŠKODA Octavia v závode Shanghai Volkswagen (SVW) prezentuje automobilka úspešnú čínsku bilanciu: približne 740 000 vozidiel dodaných zákazníkom. V najbližšom čase bude navyše prekročená hranica 750 000 vyrobených vozidiel.

Čína je najväčším trhom značky ŠKODA, čínsky podiel na celosvetovom odbyte značky ŠKODA tvorí zhruba 25 %. V súčasnosti pôsobí v Číne okolo 400 predajcov značky, pričom ich počet sa má v strednodobom horizonte zvýšiť na viac ako 600. Rozvoj českej značky v ríši stredu bol v uplynulých piatich rokoch viac ako razantný. S novými modelmi, rozšírenými výrobnými kapacitami a posilnenou prítomnosťou na trhu chce ŠKODA v najbližších rokoch v Číne naďalej zvýšiť svoju aktivitu. To zdôrazňuje význam čínskeho trhu pre rastovú stratégiu ŠKODA.

Náš vývoj v uplynulých piatich rokoch je príbehom bezprecedentného úspechu,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. „Spoločne s našimi čínskymi partnermi sme vo všetkých oblastiach nasadili vysoké tempo a z tohto trhu sme v krátkom čase s iba tromi modelovými radmi vybudovali najväčšie odbytisko značky. Čína sa pre značku ŠKODA stala druhým domovom,“ hovorí Vahland. „V rámci našej Rastovej stratégie chceme do roku 2018 zvýšiť naše celosvetové predaje na minimálne 1,5 milióna vozidiel ročne. Preto aj na čínskom trhu zavedieme od roku 2013 ďalšie modely. Chceme posilniť našu predajnú sieť a pod záštitou koncernu Volkswagen a našich partnerov v spoločnom podniku naďalej budovať výrobné kapacity v tejto krajine,“ zdôraznil šéf automobilky ŠKODA ambície značky.

Približne 740 000 dodaných vozidiel ŠKODA – úspešná spolupráca so SVW

Za iba päť rokov dodala ŠKODA spoločne so svojím partnerom Shanghai Volkswagen (SVW) zákazníkom približne 740 000 vozidiel. Zakrátko v SVW zíde z linky 750 tisíce vozidlo značky ŠKODA. „Tieto počty nás napĺňajú hrdosťou a dokazujú výkonnosť nášho tímu,“ zdôrazňuje šéf značky ŠKODA Vahland. „V roku 2007 bola ŠKODA automobilkou zameranou na Európu. Len o päť rokov neskôr počet vozidiel dodaných zákazníkom v Číne vzrástol na približne 740 000, čo je fantastický vývoj pre našu spoločnosť. Za niekoľko rokov sa nám podarilo etablovať značku ŠKODA na enormne konkurenčnom trhu,“ hovorí Vahland.

Od začiatku aktivít v Číne vsádza česká automobilka na úzku spoluprácu so spoločnosťou Shanghai Volkswagen. „V spoločnosti SVW má ŠKODA po svojom boku spoľahlivého a kompetentného partnera. Ďakujeme SVW za vynikajúcu spoluprácu v posledných piatich rokoch a tešíme sa, že spoločne otvoríme ďalšiu kapitolu našej úspešnej čínskej histórie,“ zdôraznil Prof. Vahland. Spoločnosť SVW, ktorá bola založená v roku 1984, dnes disponuje jednými z najmodernejších výrobných kapacít v Číne.

Dodávky značky ŠKODA zákazníkom v Číne vzrástli od roku 2007 viac ako osemnásobne

So začatím výroby modelu ŠKODA Octavia v júli 2007 začala jedna z najzaujímavejších vývojových etáp v novodobej automobilovej histórii. V období rokov 2007 až 2011 značka ŠKODA zvýšila svoje ročné dodávky zákazníkom v Číne zhruba osemnásobne. Kým v roku 2007 to bolo 27 000 vozidiel, v roku 2011 dodala značka na čínsky trh viac ako 220 000 vozidiel. Aj v prvých piatich mesiacoch roku 2012 smerovali predaje v Číne ďalej nahor. Od januára do mája vzrástol počet dodávok čínskym zákazníkom o osem percent na rekordnú hodnotu – viac ako 100 000 dodaných vozidiel.

Od roku 2010 je Čína najväčším odbytiskom českej automobilky a to len s tromi modelmi. Prvým modelom, ktorý sa v tejto krajine vyrábal a predával, bola v roku 2007 Octavia. S takmer pol milióna vyrobených vozidiel je Octavia najobľúbenejším modelom značky ŠKODA v Číne. Od roku 2010 sa Octavia v Číne ponúka aj v ekologickej verzii GreenLine a tiež ako športový model Octavia RS. V roku 2008 mala svoju čínsku predajnú premiéru Fabia. Tento malý automobil sa v Číne od roku 2011 ponúka tiež vo verzii Fabia Scout. Vlajková loď značky ŠKODA, model Superb, sa na čínskom trhu predáva od roku 2009 a v roku 2011 bol v segmente vyššej strednej triedy najpredávanejším vozidlom. Zo 116 800 celosvetovo dodaných vozidiel Superb ich bola väčšina, cez 40 %, dodaná zákazníkom práve v Číne. Koncom roku 2011 ŠKODA Superb 1.4 TSI DSG absolvovala v Číne rekordnú jazdu: prvýkrát došiel automobil zo Šanghaja do Pekingu, čo je viac ako 1 200 kilometrov, na menej než jednu plnú nádrž.

Modely značky ŠKODA sú u čínskych zákazníkov veľmi úspešné: Fabia, Octavia a Superb získavajú pravidelne najvyššie ocenenia. Octavia bola v uplynulom roku vyhlásená za najspoľahlivejšie auto roka vo svojej triede. Octavia a Superb získali v roku 2011 titul „Automobil roka“ v rámci ocenení „China Auto Market Media Award“. Česká značka získava v Číne stále silnejšie renomé. ŠKODA bola v roku 2011 časopisom „Sina Cars“ a niekoľkými denníkmi vyhlásená joint-venture s najväčším rozvojovým potenciálom v západnej Číne. V máji 2012 získal spoločný podnik SVW-ŠKODA vyznamenanie „Best Customer Car Award“.

Čína: Rast s novými modelmi

V roku 2013 uvedie automobilka na čínsky trh dva nové modely – kompaktnú limuzínu ŠKODA Rapid a kompaktné SUV ŠKODA Yeti. „S našou novou kompaktnou limuzínou a s modelom Yeti rozšírime našu paletu v Číne z troch na päť modelov. Nové modely zaistia značke od roku 2013 dodatočný vietor do chrbta,“ hovorí Vahland.

ŠKODA Rapid trvalo upevní a rozšíri našu dobrú pozíciu v Číne,“ hovorí Prof. Vahland. „Rapid je atraktívny automobil v segmente medzi Fabiou a Octaviou a ponúka veľa miesta za atraktívnu cenu. Naši zákazníci v Číne si Rapid zamilujú,“ pokračuje Vahland. Ďalší posun v odbyte očakáva ŠKODA tiež od čínskej premiéry modelu ŠKODA Yeti, plánovanej na budúci rok. Od svojho uvedenia na trh v roku 2009 sa Yeti na medzinárodných trhoch vyvíja mimoriadne úspešne. V roku 2011 zaznamenal tento model najvýraznejší rast zo všetkých modelov značky ŠKODA – 35%. „Yeti si aj v Číne nájde svoju cestu a prispeje k rastu značky na tomto dôležitom trhu,“ zdôraznil Prof. Vahland.

Päť rokov výroby značky ŠKODA v Číne – dáta a fakty

Produktové medzníky:

Leto 2007: spustenie výroby modelu Octavia

2008: Uvedenie modelu Fabia na trh

2009: Uvedenie modelu Superb na trh

2010: Uvedenie modelov Octavia GreenLine, Octavia RS na trh

2011: Uvedenie modelu Fabia Scout na trh

 Rok

 Vozidlá

 2007

 27 300

 2008

 59 300

2009

122 500

2010

181 500

2011

220 000

2012 (január – máj)

100 600

Počet dodaných vozidiel v období od januára do mája 2012 podľa modelových radov:

Octavia: 63 200

Fabia: 20 700

Superb: 16 700

Výrobný partner:

Shanghai Volkswagen (SVW)

Ocenenia v rokoch 2011 a 2012:

Víťaz

Cena

Rok

 Superb

 China Auto Fashion Mark of Clever Innovation and Technology (Shanghai Morning Post)

 2012

 Fabia

 China Auto Fashion Mark of Fashion and Hard Style (Shanghai Morning Post)

 2012

SVW-ŠKODA

Best Customer Car Award

2012

SVW-ŠKODA

Best Service Car Brand of the Year in Guangzhou sub-rating (Guangzhou Daily)

2011

SVW-ŠKODA

China Car Service Gold Award – Best Customer Loyalty Award (Car and driving maintenance)

2011

SVW-ŠKODA

Best Service Car Brand – Human Touch (Evening News)

2011

SVW-ŠKODA

Most Potential Joint Venture Brand in Western China (Sina Cars)

2011

SVW-ŠKODA

Sohu Gold Marketing Award – Best Entertainment Award (Sohu)

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Škoda Auto