Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Regiojet
Pohľad na bilbord s oznamom 'Vitajte v kraji korupcie a klientelizmu', ktorý je súčasťou kampane proti bratislavskej a nitrianskej župe. Foto: SITA/Jozef Jakubčo
13. januára 2015 Ekonomika od SITASITA Diskusia()

Banskobystrický kraj udelil RegioJetu licenciu na novú linku

BANSKÁ BYSTRICA 13. januára (WEBNOVINY) – Spoločnosť RegioJet môže začať voziť cestujúcich na diaľkovej autobusovej linke Banská Bystrica – Bratislava. Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) jej v utorok na prevádzkovanie tejto linky udelil licenciu.

Informoval o tom hovorca BBSK Vladimír Gürtler s tým, že predseda BBSK Marian Kotleba verí, že táto linka pomôže rozvoju Banskobystrického kraja, zlepší život jeho občanov, zvýši komfort a služby dopravcov pre cestujúcu verejnosť a podporí podnikateľské prostredie.

Novú autobusovú linku chcú spustiť 1. februára

O udelenie licencie na prevádzku autobusovej linky Banská Bystrica – Nitra – Bratislava požiadala spoločnosť RegioJet BBSK po tom, ako jej túto licenciu odmietol udeliť Bratislavský samosprávny kraj.

Ako pred týždňom uviedol Radim Jančura, majiteľ českého hodlingu Student Agency, ktorého je RegioJet súčasťou, novú autobusovú linku chcú začať prevádzkovať od 1. februára. Avizoval tiež, že cestujúci tak budú na trase medzi Banskou Bystricou a Bratislavou môcť využívať najluxusnejšie autobusy v Európe za polovičné ceny, než platia v súčasnosti. RegioJet má na to pripravených osem nových autobusov, každý za 350-tisíc eur.

Pravidelnú autobusovú linku Bratislava – Banská Bystrica chcela firma RegioJet pôvodne začať prevádzkovať 3. novembra. Bratislavský kraj jej však na základe nesúhlasného stanoviska Nitrianskeho kraja, respektíve mesta Nitra, odmietol na túto linku vydať licenciu.

Na protest spustili kampaň 50 bilbordov

Na protest proti tomuto rozhodnutiu firma minulý týždeň rozbehla v Bratislavskom a Nitrianskom kraji prostredníctvom 50 bilbordov kampaň proti korupcii a klientelizmu. Dopravca tvrdí, že splnil všetky zákonné požiadavky pre získanie licencie.

“Nedotované spojenie Bratislava – Nitra – Banská Bystrica môže byť prevádzkované tisíckami autobusových dopravcov. Jediný, kto rozhoduje o existencii daného spojenia, je zákazník, teda trh, nie politici Frešo, Belica a Dvonč,” uviedol Jančura na adresu predsedov Bratislavského a Nitrianskeho kraja, ako aj primátora Nitry.

“Získanie licencie existuje len preto, aby sa overilo, či dané spojenie nie je v súbehu s dotovanou dopravou. Keďže neexistoval právny dôvod, aby licencia nebola vydaná, konkurencia si našla primátora Nitry Dvonča,” dodal Jančura.

Odporúčané články

Vstup konkurencie na železnice prináša pozitíva i negatíva Ministerstvo dopravy sa k odvolaniu RegioJetu nevyjadrilo

Témy

Diskusia

gigigigi Najlepsie je na tom ze to je ceska firma a ze vsetky dane idu do ciech a slovensko ma stoho h....no gigigigi Som zvedavi do kedy budu take ceny .ci kym odpali konkurenciu a potom zvihne ceny ako v komarne gigigigi Preco sa jancura tlaci len na lukrativne linky .preco nejde k nam na tasu zvolen sahy kde nam zrusili vlak a nikto tu poriadne nejazdy lebo zevraj sa to neoplati drz sa Kotleba,palec hore!Tymto si si ziskal dalsich podporovatelov.Len tak dalej. hnup komunisticky estebak Dvonč je najviac skorupovany politik vieme ake bral provizie
Zobraziť celú diskusiu

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ekonomika

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...