Baťov kanál bude rozvíjať slovenská i česká strana

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Baťov kanál
Baťov kanál prístav Skalica. Vnútrozemská vodná cesta Baťov kanál vznikla v 30. rokoch 20. storočia ako projekt využívaný na zavlažovanie územia. Firma Baťa vlastnila lignitovú baňu (lignit = hnedé uhlie) v Ratiškoviciach a presadila svoj návrh, aby sa úsek z Sudoměříc do Otrokovic stal súčasťou plavebnej cesty, ktorú využívali na prepravu paliva. Na tieto účely sa využíval až do roku 1960. Dnes slúži Baťov kanál pre návštevníkov Skalice ako jedna zo zaujímavých atrakcii tejto lokality. Foto: SITA/Igor Svítok

BRATISLAVA 14. januára (WEBNOVINY) – Na spoločnom rozvoji Baťovho kanála sa dohodli predstavitelia českej a slovenskej samosprávy. Vo štvrtok, počas prvého dňa veľtrhu cestovného ruchu Regiontour v Brne, podpísali dokumenty o vzájomnej spolupráci predseda združenia samosprávnych krajov SK 8 Tibor Mikuš, bratislavský župan Pavol Frešo, trenčiansky župan Pavol Sedláček, žilinský župan Juraj Blanár, juhomoravský hajtman Michal Hašek, olomoucký hajtman Martin Tesařík, zlínsky hajtman Stanislav Mišák a moravsko-sliezsky hajtman Jaroslav Palas.

„Keď sa spoja sily krajov, tak sa vložené prostriedky koncentrujú a prinesú ďaleko väčší efekt,“ poznamenal pri tejto príležitosti zlínsky hajtman Stanislav Mišák. Baťov kanál je turistami vyhľadávanou lokalitou, má dĺžku 53 km a vedie z českého prístavu v Otrokoviciach po prístavu v Skalici, niektoré úseky vedú riekou Morava, ostané po umelo vybudovaných kanáloch. Agentúru SITA informoval hovorca Trnavského samosprávneho kraja Ivan Krajčovič.
Baťov kanál
Foto: SITA/Igor Svítok
Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Juraj BlanárPavol FrešoPavol SedláčekTibor Mikuš