Bieloruské úrady blokujú spravodajské portály v krajine, noviny netlačia pre údajnú poruchu

Protesty v Bielorusku
Foto: ilustračné, SITA/AP

Úrady v Bielorusku zablokovali množstvo spravodajských webov informujúcich o dianí v krajine, ktorá sa už takmer dva týždne otriasa vo vlne protestov proti autoritárskemu prezidentovi Alexandrovi Lukašenkovi.

Bieloruská asociácia novinárov v sobotu vyhlásila, že bolo zablokovaných vyše 20 webov a médií, vrátane Spojenými štátmi americkými podporovanej rozhlasovej stanice Radio Svaboda či poľskej satelitnej televízie Belsat, ktorá mapuje hlavne Bielorusko.

Nezávislé periodiká netlačia

V piatok zastavilo štátne vydavateľstvo tlač nezávislých periodík Vôľa ľudu a Komsomoľská pravda, údajne pre technickú poruchu.

Demonštrácie v Bielorusku vypukli po prezidentských voľbách 9. augusta. Protestujúci neuznávajú ich výsledky a požadujú odchod Lukašenka, ktorý v krajine vládne od roku 1994.

Najmenej dvaja mŕtvi

Doposiaľ bolo v Bielorusku zadržaných takmer 7-tisíc ľudí, stovky utrpeli zranenia a najmenej dvaja ľudia zahynuli.

Polícia rozháňala davy zábleskovými granátmi, slzným plynom, gumovými projektilmi a demonštrantov tiež bila.

Kým na opozičných protestoch sa pravidelne zúčastňujú tisíce ľudí, do sobotňajšej akcie na podporu Lukašenka sa zapojilo len asi 25 prívržencov.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Alexander Lukašenko