Bláznivé urny z 3D tlačiarne? Kuriozita z USA sa stáva hitom

Bláznivé urny z 3D tlačiarne? Kuriozita z USA sa stáva hitom
Foto: Foreverence

Zavádzanie kreatívnych noviniek v oblastiach, ako sú pohrebné služby, sa vo svete často nevída. Trojica Američanov z Minnesoty sa však túto situáciu rozhodla zmeniť. Nedávno začali vyrábať farebné urny v rozmanitých tvaroch podľa želania zákazníkov, ktoré tlačia priamo na 3D tlačiarni.

Popol zosnulých v baletných špičkách, aute či klobúku

Bláznivé urny z 3D tlačiarne? Kuriozita z USA sa stáva hitom
Foto: Foreverence

Vybrať sa na večný odpočinok v klavíri, baletnej špičke, klobúku či legendárnom Rolls Royce nie je vďaka startupu Foreverence žiaden problém. „Čo bolo najdôležitejšie pre zosnulého? Je to symbol jeho hobby alebo vášne? Abstraktné umenie? Predmet, ktorý mal pre neho nezvyčajnú hodnotu? Ako by ste si uctili nezvyčajný život?“ pýta sa kreatívny riaditeľ spoločnosti Pete Saari, ktorý sa rozhodol ponúknuť ľuďom urny na mieru.

Nedostatok pohrebných miest zvyšuje dopyt po kremácii, mnoho ľudí však tomuto trendu nevie prísť na chuť. Spoločnosť Foreverence dúfa, že tvorbou urny na mieru preklenie neosobnejšiu verziu pohrebov a pomôže pozostalým uctiť si zosnulého jedinečným spôsobom.

„Ide o dôležitú súčasť procesu smútenia – neexistuje žiaden všeobecný návod, ako tieto veci robiť správne. Presvedčili sme sa o tom, že ľudia chcú naozaj osobný prístup, ktorý zohľadní ich milovaných a dovolí im zmieriť sa s ich odchodom podľa seba,“ uviedla Barbara Kemmis z Kremačnej asociácie Severnej Ameriky (CANA).

Bláznivé urny z 3D tlačiarne? Kuriozita z USA sa stáva hitom
Foto: Foreverence

Urny z 3D tlačiarne

Bláznivé urny z 3D tlačiarne? Kuriozita z USA sa stáva hitom
Foto: Foreverence

Spoločnosť vyrába urny z rôznych materiálov vrátane keramiky, kovov či rôznych zlúčenín. Zákazník môže prísť s hotovým návrhom, ak nemá umelecké nadanie, dizajnéri mu po rozhovore vypracujú dizajn na mieru. Tlač návrhu na 3D tlačiarni trvá okolo deväť hodín, následne sa na urne ladia farebné detaily. V oblasti dizajnu sa kreativite medze nekladú. „Stále som fascinovaný tými nekonečnými možnosťami,“ uviedol Saari.

Foreverence úzko spolupracuje s pohrebnými ústavmi, aby sa po legálnej stránke nedopustila žiadneho faux paus. Pohrebníctva potvrdzujú, že zákazníci kreatívne urny privítali s nadšením. „Rodinám pozostalých sa páči myšlienka, že ide o jedinečnú urnu, z ktorej nevznikne žiaden duplikát. Potom sa na ňu pozerajú ako na krásny kus umenia,“ myslí si Michael Nicodemus z National Funeral Directors Association.

Pochovaný v mobile

Nápad pochovávať ľudí v kreatívnych dizajnoch nie je vo svete novinkou. Ghanský kmeň Ga rozbehol netradičný biznis s veselými rakvami pred takmer 70 rokmi. Pohreb je pre spomínaný kmeň nielen časom smútenia, ale aj osláv. Jeho príslušníci veria, že keď ich blízki zomrú, ich duše pokračujú v živote na druhom brehu. Aby oslávili spôsob, akým zosnulí žili, „balia“ im na tajomnú cestu aj farebné rakvy bizarných tvarov. Vďaka ghanskému výrobcovi truhlíc Fantasy Coffins tak zosnulí odchádzajú na druhý breh v pestrofarebných truhliach v tvaroch žraloka, ananásu, mobilného telefónu, lietadielka či fľašky od piva.

www.foreverence.com, www.twincities.com

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom