Bratislavčania môžu pripomienkovať zmeny územného plánu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Milan Ftáčnik
Milan Ftáčnik Foto: SITA/Diana Černáková

BRATISLAVA 10. septembra (WEBNOVINY) – Vedenie Bratislavy v pondelok podvečer predstavilo obyvateľom mesta prvú časť pripravovanej tretej zmeny územného plánu Bratislavy.

Svoje pripomienky k pripravovaným zmenám a doplnkom môžu Bratislavčania posielať do 23. septembra na adresu magistrátu alebo e-mailom na okus@bratislava.sk.

Na verejnom prerokovaní zmien a doplnkov územného plánu Bratislavy to uviedla Eva Balašová z Oddelenia koordinácie územných systémov bratislavského magistrátu.

Odborníci územného plánovania z bratislavského magistrátu obyvateľom predstavili tri okruhy pripravovaných zmien a doplnkov územného plánu mesta. Meniť budú funkčné využitie Kráľovej hory nad Dlhými dielmi, zmeny územného plánu plánuje mesto aj v úseku Jantárová cesta – Štúrova ulica a tretím okruhom je oprava chýb v územnom pláne z roku 2007.

Kráľová hora a Starý most

Jednou z najočakávanejších zmien v územnom pláne mesta je zmena funkčného využitia Kráľovej hory z možnosti výstavby na rekreáciu v prírodnom prostredí. Pozemky na Kráľovej hore, lúke nad bratislavskými Dlhými dielmi, zamenilo mesto so spoločnosťou Kráľova hora. Uzatvorenie zmluvy o vzájomnom prevode pozemkov schválili poslanci 6. júna, zmluvu obe strany už podpísali.

Nový územný plán mesta bude teda takmer deväťhektárovú lúku nad Dlhými dielmi definovať ako krajinnú zeleň. Za záchranu Kráľovej hory ako rekreačnej zelenej oblasti bojovali obyvatelia aj petíciou, s viac ako 20-tisíc podpismi ju bratislavskému primátorovi Milanovi Ftáčnikovi odovzdali ešte v septembri 2011.

Druhou zmenou je doplnenie úseku Jantárová cesta – Starý Most – Štúrova ulica. V tomto úseku v územnom pláne mesto doplní električkovú trať od Štúrovej ulice po Janíkov dvor a vypustí komunikáciu B2 Jantárová cesta od vetvy Krasovského po Šafárikovo námestie. Podľa Vladimíra Mikuša z oddelenia dopravného plánovania a riadenia dopravy na bratislavskom magistráte sa v územnom pláne cesta vypúšťa, pretože sa s ňou v projekte električkovej trate nepočíta.

Najzaujímavejšia je električka v Petržalke

Bratislavčanov však opäť najviac zaujímala štvorprúdová cesta popri Chorvátskom ramene v Petržalke, kde by mala v budúcnosti viesť električková trať. Aj napriek tomu, že druhá etapa budovania koľajovej trate do Petržalky nebola témou verejného prerokovania, obyvatelia sa na vedenie mesta obracali so žiadosťou o vypustenie štvorprúdovej cesty popri plánovanej električkovej trati pri Chorvátskom ramene z územného plánu. Diskusia sa preto po úvodných slovách zmenila na búrlivú debatu o štvorprúdovej ceste cez Petržalku.

Primátor Milan Ftáčnik opäť Bratislavčanom deklaroval, že štvorprúdová cesta popri Chorvátskom ramene nepôjde, nepovedal však, že ju vypustia z územného plánu. „Ja som povedal, že štvorprúdovka v Petržalke nebude, lebo nám ju Európska únia nepreplatí a mesto na ňu nemá peniaze. Ja som ale nepovedal, že ju vyhodíme z územného plánu. Nechceme, aby nám ju tam architekt nakreslil. Má však zabezpečiť, aby ste sa k električkovej trati vedeli dostať,“ odpovedal primátor občanom v búrlivej diskusii.

Petržalka
Foto: Archívne foto SITA

Chyby v pláne z roku 2007

Tretím okruhom verejného prerokovania zmien a doplnkov boli chyby v platnom územnom pláne z roku 2007. Tých je podľa vedúceho oddelenia územných generelov a GIS Michala Babiara 87 a najviac z nich je v Petržalke, Ružinove a Podunajských Biskupiciach. Ako dodal, ide o opravu technických chýb, najčastejšie posuny zle zapísaných funkčných kódov.

Rozsah zmien a doplnkov schválili bratislavskí poslanci na zasadnutí mestského zastupiteľstva začiatkom júna. Mesto podľa primátora Ftáčnika pri obstarávaní zmien a doplnkov schválilo novú filozofiu. Podklady s kladne prerokovanými urbanistickými štúdiami budú poslancom predkladať raz ročne, najbližšie pravdepodobne v januári 2014. O každom návrhu na zmeny a doplnky územného plánu Bratislavy budú poslanci rozhodovať samostatne a nie v balíkoch, ako to bolo doteraz.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Milan Ftáčnik