Bratislavské letisko sa privatizovať určite nebude

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Nový terminál na bratislavskom letisku
V Bratislave dnes v rámci 1. etapy výstavby a rekonštrukcie terminálu Letiska M. R. Štefánika slávnostne otvorili novú vybavovaciu budovu. Výstavba nového terminálu sa spustila po kontroverznom zastavení privatizácie letiska krátko po nástupe súčasnej vlády. Rekonštrukcia letiska má stáť takmer 100 miliónov eur, z čoho značná časť je financovaná z peňazí daňových poplatníkov, otázna ja pritom návratnosť investície v čase, keď výkony osobnej leteckej prepravy na Slovensku výrazne poklesli. Foto: SITA/Nina Bednáriková
Počiatek
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič

BRATISLAVA 2. mája (WEBNOVINY) – Pri ďalšom rozvoji letiska v Bratislave je podľa ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jána Počiatka vylúčená len jeho privatizácia. Všetko ostatné je možné, vrátane toho, že najväčšie domáce letisko bude dlhodobo prevádzkovať investor.

Ministerstvo dopravy chce vyhodnotiť prijaté ponuky a dokončiť tender, ktorý začalo ešte bývalé vedenie rezortu na výber poradcu pre koncesionára na prevádzku bratislavského letiska.

„Je jasné, že infraštruktúru, ktorú letisko potrebuje, už viac-menej má. Problém je, že kapacita je nevyužitá,“ povedal minister Počiatek v rozhovore pre agentúru SITA.

Ministerstvo sa poradí

Podľa ministra dopravy sú dve možnosti. „Buď obsadíme letisko naozaj veľmi, veľmi profesionálnym a sofistikovaným manažmentom, ktorý bude schopný rozvíjať letisko do takej miery, že využije infraštruktúrne kapacity, ktoré má. Alebo si necháme poradiť od niekoho, kto nájde partnera, ktorý nájde letisku know-how na vytvorenie takéhoto obsahu,“ dodal Počiatek.

V spojitosti s rozbehnutou súťažou na poradcu pre výber koncesionára na prevádzku bratislavského letiska povedal, že keďže je súťaž pri konci, vyhodnotia ponuky a vzíde poradca.

„Dáme mu úlohu, aby sa nad tým zamyslel a poradil nám, aký by bol najvhodnejší režim pre letisko v budúcnosti,“ povedal Počiatek. Podľa neoficiálnych informácií najlacnejšiu cenu za poradenstvo pri výbere koncesionára pre letisko v Bratislave navrhla spoločnosť Deloitte, a to okolo 890 tis. eur. Najnižšia ponuka je viac ako dvojnásobne nižšia v porovnaní s predpokladanou cenou za poradenské služby vo výške 2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Ján Figeľ chcel dať letisko na 30 rokov

Jan figel
Foto: SITA/Diana Černáková

Ministerstvo dopravy dostalo v poradenskom tendri jedenásť ponúk.

Bývalý minister dopravy Ján Figeľ plánoval vybrať koncesionára, ktorý by prevádzkoval letisko v metropole SR 30 rokov, do leta tohto roka. Poradenské služby v prípade výberu koncesionára pre letisko v Bratislave majú podľa tendra trvať 24 mesiacov.

Ministerstvo dopravy očakávalo poskytovanie poradenstva pri návrhu optimálneho riešenia koncesie, ako aj počas prípravy a realizácie verejného obstarávania na výber koncesionára.

Súčasťou poradenských služieb by mala byť aj príprava súťažných podkladov a vyváženej koncesnej zmluvy, finančné uzatvorenie, dohľad nad plnením koncesnej zmluvy a všetkých s tým súvisiacich činností s využitím najlepšej medzinárodnej praxe.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ján FigeľJán Počiatek
Firmy a inštitúcie Letisko M. R. ŠtefánikaMDV Ministerstvo dopravy a výstavby SR