Brazílčan sa živí prenájmom vlastnej kože, zarába tisíce eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Brazílčan sa živí prenájmom vlastnej kože, zarába tisíce eur
Foto: Ilustračné foto, bacolodcityonline.com

Brazílčan Edson Aparecido Borim sa pre slušný zárobok rozhodol vyjsť s kožou na trh – a to doslovne. Na živobytie si zarába prenájmom svojej kože na reklamné účely. Jeho chrbát, hruď a ramená dnes zdobí už 49 tetovaní, na ktorých sa vynímajú logá reštaurácií či supermarketov, ale aj veterinárnej kliniky, optiky a autobazáru. Každá spoločnosť mu platí mesačne za prenájom od 17 až po 135 eur, a tak si Brazílčan na konci každého mesiaca vyzdvihne slušnú rolku bankoviek. Výnosný nápad pritom začal nevinnou stávkou.

Brazílčan sa živí prenájmom vlastnej kože, zarába tisíce eur
Foto: www.g1.globo.com

„Začalo sa to skutočne nevinne a teraz zarábam slušné sumy,“ uviedol 39-ročný Borim, ktorý sa do „reklamného biznisu“ pustil pred ôsmimi rokmi. Počas popíjania v bare jeden z priateľov Borima vyzval, aby si dal na spodnú časť chrbta vytetovať fľašu brandy. Na prekvapenie všetkých Borim súhlasil a výzvu krátko na to splnil. Vtedy ho jeho priateľ Gustavo Lopes, ktorý vlastní optiku, požiadal, či by si na svoju kožu nenechal vytetovať aj logo jeho podniku. „Spýtal som sa ho, koľko by mi za takúto reklamu mesačne platil. Dohodli sme si sumu a ja som s tetovaním súhlasil,“ spomína Borim na svoje začiatky.

Hoci Lopes priznal, že celý rozhovor považoval skôr za nevinný žart, nezamestnanému priateľovi za prenájom reklamného priestoru na vlastnej koži zaplatil podľa dohody. Táto príhoda ich priateľstvo ešte viac upevnila a Borim dnes na svojom tele nosí deväť tetovaní propagujúcich priateľovu optiku. „Išlo o barový vtip, pochyboval som o tom, ale súhlasil som. Keď to vyzeralo skutočne seriózne, rozhodol som sa investovať – je to reklama, ktorá u ľudí vzbudzuje zvedavosť,” myslí si Lopes.

Brazílčan sa živí prenájmom vlastnej kože, zarába tisíce eur
Foto: www.g1.globo.com

Krátko na to o tetovanie požiadal aj majiteľ miestneho supermarketu a keď sa chýr o nezvyčajnej reklame rozšíril, o tetovanie žiadali aj väčšie spoločnosti v São Paule. Borim väčšinou po meste Tabani v štáte São Paulo chodí bez trička, nie je však k tomu viazaný. „Som rád, že v meste je tak horúco, takže môžem byť väčšinou bez trička. Chodím tak na opekačku, športové turnaje a aj po uliciach, ale nie je to moja povinnosť,” vysvetlil Borim.

Brazílčan si za prenájom kože účtuje rôzne ceny v závislosti od veľkosti a miesta tetovania, svoju úlohu však zohráva aj veľkosť spoločnosti. Zmluvu nepodpisuje, všetko je založené na dohode a vzájomnej dôvere. Ak klient reklamu zruší alebo neplatí, nechá si tetovanie jednoducho prekryť. „Mojím cieľom je teraz nájsť veľkú spoločnosť, ktorá by mala záujem o reklamu na mojom čele. Musela by to však byť skutočne výhodná dohoda,” hovorí Brazílčan.

„Mám rád tetovania. Nie všetky, ktoré mám na tele, sú reklamné. Nemám s tým vôbec problém, nič neľutujem. Zvykla si už aj moja rodina, priatelia a tatér, ktorému sa to zdalo veľmi zvláštne,“ dodal kreatívny „podnikateľ“.

www.bbc.co.uk, www.g1.globo.com

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať