Britská energetická spoločnosť odškodní zákazníkov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Energia elektrina veterny mlyn
Foto: Ilustračné, SITA/AP

LONDÝN 20. decembra (WEBNOVINY) – Britský regulátor trhu s energiami Ofgem dospel k záveru, že spoločnosť RWE npower v rokoch 2010 až 2012 poskytovala zákazníkom nepresné informácie.

Firma súhlasila s tým, že pokutou pre ňu bude vyplatenie 3,5 mil. libier (GBP) sociálne slabším klientom. Obe strany to uviedli v piatok.

Všetky problémy sa vyriešili

Energetická spoločnosť dala zákazníkom nedostatočne informácie o ich spotrebe, keď chceli zmeniť dodávateľa a poskytla im nepresné detaily o ich zálohových platbách, uviedol regulačný úrad Ofgem vo vyhlásení.

„Prešetrovanie bolo v rokoch 2010 až 2012 a všetky zistené problémy sa už vyriešili,“ konštatovala vo vyhlásení firma RWE npower.

Energetická spoločnosť všetkým zákazníkom, ktorí dostávajú štátne príspevky na energie, vyplatí po najmenej 25 GBP.

Pôsobia i na Slovensku

Britský regulačný úrad Ofgem monitoruje marketingovú prax dodávateľov energií v krajine a má právomoc udeľovať pokuty firmám, u ktorých zistí porušenie podmienok licencie.

RWE npower, ktorá patrí do nemeckej skupiny RWE Group, má vo Veľkej Británii v rámci segmentov domácnosti aj firiem približne 6,5 mil. zákazníkov, ktorým dodáva elektrinu, plyn a ďalšie energie.

Skupina RWE pôsobí aj na Slovensku. Od roku 2003 ovláda 49-percentný podiel v distribučnej spoločnosti Východoslovenská energetika, a.s. (VSE). Od roku 2008 na slovenskom trhu s plynom pôsobí aj RWE Gas Slovensko.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať