Brusel zaplatí projekt za 230 miliónov, má zlepšiť dopravu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Vlak
Foto: Ilustračné foto SITA/Tomáš Somr

BRATISLAVA 8. apríla (WEBNOVINY) – Európska komisia preplatí 85 % z oprávnených nákladov na modernizáciu železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce v celkovej hodnote takmer 230 mil. eur.

Po takmer dvoch rokoch ide o prvý veľký projekt na Slovensku v hodnote nad 50 mil. eur, ktorý Brusel schválil.

Ako v pondelok informovalo ministerstvo dopravy, súhlasné stanovisko znamená, že Európska únia Slovensku refunduje 195,155 mil. eur z celkových nákladov projektu, zvyšok je hradený zo štátneho rozpočtu.

Projekt bude stavebne ukončený v máji tohto roku.

Schválený projekt je prvou lastovičkou

Počiatek
Foto: SITA/Jozef Jakubčo

Som veľmi rád, že Európska komisia schválila našu žiadosť o finančný príspevok na modernizáciu železničnej trate medzi Novým Mestom nad Váhom a Zlatovcami,“ zareagoval minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.

Podľa neho je to výsledok tvrdej práce a enormného úsilia Riadiaceho orgánu Operačného programu Doprava (OPD) počas náročných vyjednávaní s komisiou.

Som presvedčený o tom, že schválený železničný projekt je len prvou lastovičkou, po ktorej získame pre Slovensko ďalšie reálne peniaze z eurofondov,“ povedal Počiatek.

V súčasnosti je v Bruseli vo fáze schvaľovania šesť veľkých projektov – dva železničné a štyri cestné. Schválenie niekoľkých z nich možno očakávať už v priebehu prvého polroka.

Zmodernizujú sa aj stanice

Modernizácia železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce v dĺžke 17,5 kilometra pre traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu je súčasťou modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov a nadväzuje na predchádzajúce zmodernizované úseky Bratislava Rača – Trnava a Trnava – Nové Mesto nad Váhom.

V rámci úseku Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce sa modernizuje technická infraštruktúra, vrátane zastávok a železničných staníc.

Súčasťou projektu bola aj výstavba nového železničného tunelu cez Turecký vrch s dĺžkou 1 775 metrov, ktorý bol uvedený do predčasného užívania vlani v júli. Železničný tunel cez Turecký vrch je prvý na Slovensku, ktorý je navrhnutý a realizovaný podľa technických špecifikácií pre interoperabilitu pre konvenčné trate.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ján Počiatek