Budajova Zmena zdola je pred voľbami s takmer holými rukami

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Budaj
Líder strany, Ján Budaj počas TB Zmeny zdola, Demokratickej únie Slovenska na tému: volebný program O päť minút dvanásť. Bratislava, 10. február 2012. Foto: SITA/Diana Černáková

BRATISLAVA 16. februára (WEBNOVINY) – Líder kandidátky Zmena zdola – Demokratická únia Slovenska Ján Budaj odhaduje, že vedia od svojich členov zatiaľ vybrať len veľmi malú sumu.

„Usilujeme sa získať aj sponzorov, ale narazili sme na prípady, že ľudia, ktorí nám sľubovali sponzoring, boli vlastne nastrčení nejakými hráčmi z pozadia, ktorí nás chceli zneužiť, alebo chceli nás stiahnuť do netransparentných vecí a tak sa vám priznám, že áno, stojíme takmer s holými rukami.

Máme zopár bilbordov po Slovensku, ktoré sotva nájdete v záplave kampane, ktoré vedú bohaté strany a strany financované gorilami v pozadí,“ povedal pre agentúru SITA Budaj. Občan si môže podľa neho urobiť názor na to, či sa nechá zbalamutiť iba množstvom reklamy, či sa nebude pýtať, odkiaľ tá či oná strana zobrala milióny eur na to, aby zaplavila Slovensko alebo televíziu reklamou. „Či mu to je jedno, že potom tieto veľké peniaze v stonásobnom rozsahu bude chcieť vrátiť zo štátneho rozpočtu, a že korupcia bude pokračovať,“ dodal Budaj.

KSS minie 30-tisíc, SDĽ do 100-tisíc eur

Somár pred Národnou radou SR
Foto: SITA/AP

Komunistická strana Slovenska (KSS) minie na predvolebnú kampaň do 30-tisíc eur. Ako uviedol predseda KSS Jozef Hrdlička pre agentúru SITA, všetky prostriedky plynú z mimoriadnych členských príspevkov členov strany.

Členovia Strany demokratickej ľavice (SDĽ) majú podľa jej predsedu Jozefa Ďuricu horúce srdce a prázdne ruky. „Naša stratégia, náš postup, naše predsavzatie je práca s ľuďmi. Suma neprekročí 100-tisíc eur,“ povedal pre agentúru SITA.

SDĽ preferuje kontakty priamo s ľuďmi, chodenie medzi ľudí, vysvetľovanie svojej politiky. Strana zelených podľa lídra kandidátky Braňa Krála plánuje vynaložiť na kampaň 150-tisíc eur. Podľa predsedu Strany občanov Slovenska Petra Marčeka je financovanie predvolebnej kampane otázkou pre silné politické subjekty, strany, ktoré sú už v parlamente.

„Na povinnú kauciu sme sa poskladali. Robíme kampaň síce centrálne, ale každá krajská organizácia sa snaží si svoje peniažky zohnať a použiť v kampani. Žiaľ nie sme taká strana, ani nemáme takých sponzorov, ktorí by nám boli dali nejakú väčšiu sumu peňazí na to, aby sme mohli viesť kampaň,“ povedal Marček pre agentúru SITA.

Preto podľa neho nevidno ani nejaké veľké bilbordy strany po republike, ani priestory v médiách, pretože na to peniaze nemajú. „Jediná naša zbraň je internet a to, že chodíme na športové podujatia, ktoré sú po celom Slovensku a tam robíme mítingy medzi športovými priaznivcami a občanmi,“ dodal.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ján BudajJozef Hrdlička