Celosvetový predaj smartfónov klesol, Huawei sa však doťahuje na Samsung

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Samsung, Huawei
Foto: ilustračné, SITA/AP - koláž WBN.

BRATISLAVA 3. júna (WebNoviny.sk) – Predaj inteligentných telefónov dosiahol v prvom štvrťroku tohto roka vyše 373 miliónov kusov, čo znamenalo medziročný pokles o 2,7 %.

Vyplýva to z údajov výskumnej a poradenskej spoločnosti Gartner, podľa ktorej si naďalej drží prvú priečku v predaji smartfónov juhokórejský Samsung s 71,6 miliónmi predaných kusov za prvý kvartál a trhovým podielom 19,2 %.

V rovnakom období minulého roka však Samsung celosvetovo predal o takmer 7 miliónov telefónov viac a jeho trhový podiel predstavoval 20,5 %.

Jediný výrobca zo silnej svetovej trojky, ktorý dokázal oproti vlaňajšku v prvom štvrťroku predaje zvýšiť, bol podľa údajov spoločnosti Gartner čínsky Huawei. Od januára do marca totiž predal 58,4 milióna smartfónov, čo znamenalo medziročný nárast až o vyše 44 %.

Predaje Apple medziročne klesli

Trhový podiel Huaweiu sa tak zvýšil z vlaňajších 10,5 % na 15,7 %. Naopak, predaje amerického Apple medziročne klesli o vyše 17 % na 44,6 milióna kusov a trhový podiel sa znížil z 14,1 % v prvom kvartáli minulého roka na aktuálnych 11,9 %. V prvej päťke nasledovali čínski výrobcovia OPPO a Vivo s podielmi 7,9 %, resp. 7,3 %.

„Dopyt po prémiových inteligentných telefónoch zaostáva za záujmom o základné lacnejšie prístroje, čo malo dopad na značky ako sú Samsung a Apple, ktoré sa výraznejšie zameriavajú predovšetkým na high-end modely inteligentných telefónov,“ komentuje aktuálne dáta senior riaditeľ výskumu v spoločnosti Gartner Anshul Gupta.

Podľa spoločnosti navyše spomaľujúce sa tempo inovácií pri najvyšších modelových radách a stúpajúce ceny smartfónov vedú k predlžovaniu životných cyklov. Užívatelia totiž svoje telefóny vymieňajú po dlhšej dobe.

Huawei môžu v raste zabrzdiť opatrenia USA

Najväčšiemu skokanovi v medziročnom porovnaní, čínskemu Huaweiu, sa pritom podľa údajov firmy Gartner darilo predovšetkým na jeho najväčších trhoch, teda v Európe a v Číne, kde jeho predaj stúpol o 69 %, resp. 33 %. Tento vývoj však môžu narušiť aktuálne kroky americkej administratívy voči Huaweiu.

„Nedostupnosť aplikácií a služieb Google na telefónoch Huawei, v prípade, že opatrenie skutočne vstúpi do platnosti, zásadne naruší medzinárodné obchodné aktivity spoločnosti, ktoré v súčasnosti predstavujú približne polovicu jej obratu v segmente inteligentných telefónov. Prinajmenšom to povedie k neistote a obavám zákazníkov a obmedzí tak rast Huawei v najbližších mesiacoch,“ tvrdí Gupta.

Predlžovanie životného cyklu

Zatiaľ čo Huawei vykázal za prvé tri mesiace roka dynamický rast, predaje najväčších konkurentov Samsung a Apple klesli. V prípade Samsungu za tým podľa Guptu môže byť čiastočne aj fakt, že pozitívne prijatý najnovší model Galaxy S10 sa do predaja dostal až koncom prvého štvrťroka.

Za zaostávaním amerického výrobcu Apple zase možno hľadať predovšetkým spomínané predlžovanie životného cyklu.

„Zľavy iPhone na prakticky všetkých trhoch síce pomohli stimulovať dopyt, ale ani to nestačilo na obnovenie rastu v prvom štvrťroku. Apple čelí najmä dlhším životným cyklom, keďže jeho zákazníci nevidia, aký prínos by pre nich malo nahradiť svoje súčasné telefóny,“ dodal Gupta.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie HuaweiSamsung