Ceny diaľničných nálepiek zostávajú v roku 2015 rovnaké

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dialnica d1
Foto: ilustračné, SITA/Michal Burza

BRATISLAVA 2. januára (WEBNOVINY) – Ceny diaľničných nálepiek pre automobily s hmotnosťou do 3,5 tony a prípojné vozidlá sa v roku 2015 nemenia.

Ročná diaľničná známka tak naďalej stojí 50 eur (platí do 31. januára 2016), mesačná 14 eur a desaťdňová 10 eur. Vyplýva to z nariadenia vlády o výške úhrady diaľničnej známky za užívanie vymedzených úsekov diaľnic a rýchlostných ciest pre motorové vozidlá a jazdné súpravy, ktoré nadobudlo účinnosť 1. januára.

Nariadenie nahradilo nariadenie vlády z roku 2010, ktoré je zrušené zákonom o diaľničnej známke s účinnosťou od 1. januára 2015.

Elektronické známky oneskoril zdĺhavý tender

Elektronické diaľničné známky, ktoré sa mali pôvodne začať používať od začiatku roku 2015 paralelne s papierovými nálepkami, by mali byť zavedené neskôr buď v priebehu tohto roku, alebo od začiatku roku 2016.

Oneskorenie spôsobil zdĺhavý tender na elektronizáciu predaja diaľničných známok za predpokladanú cenu 35 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty pre námietky uchádzačov. Úrad pre verejné obstarávanie o námietkach už rozhodol, ale zatiaľ nezverejnil ako.

Držitelia preukazu ZŤP sa musia vopred zaregistrovať

Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) začala s distribúciou a predajom nových diaľničných nálepiek na rok 2015 vlani v decembri. Diaľničné nálepky by mali byť dostupné na väčšine z viac ako 1200 predajných miest. Ročné diaľničné známky na rok 2014 platia do 31. januára 2015.

Diaľničné nálepky je možné zakúpiť a objednať aj cez internet. Držitelia parkovacieho preukazu ZŤP, ktorí chcú oslobodiť automobil od povinnosti úhrady, sa po novom musia vopred zaregistrovať zaslaním troch dokumentov poštou na adresu správcu výberu úhrady diaľničnej známky, teda NDS.

V roku 2014 vyniesli diaľničné známky takmer 54 miliónov eur

Distribúciu a predaj nálepiek na rok 2015 zabezpečuje Slovenská pošta, a. s. ktorá uspela vo verejnej súťaži s návrhom odplaty, resp. provízie vo výške 5,99 percenta bez dane z pridanej hodnoty. Počas trvania zmluvy by celková konečná cena zákazky podľa diaľničiarov nemala presiahnuť jej pôvodnú predpokladanú hodnotu 3,5 milióna eur bez dane.

„NDS očakáva výnosy z predaja diaľničných nálepiek pre rok 2015 na úrovni 54,6 milióna eur, náklady na tlač predstavujú 250-tisíc eur,“ informoval hovorca NDS Michal Fúrik.

Za jedenásť mesiacov roku 2014 dosiahli príjmy z predaja diaľničných nálepiek 53,85 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. Podľa podnikateľského plánu na rok 2014 plánovala NDS príjmy z predaja nálepiek v objeme 53,85 milióna eur.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať