Cez Gabčíkovo sa preplavilo 5 miliónov pasažierov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Cez Gabčíkovo sa preplavilo 5 miliónov pasažierov
Cez plavebnú komoru Vodného diela Gabčíkovo sa preplavil päťmiliónty pasažier. Gabčíkovo, 15. september 2011. Foto: SITA/Diana Černáková

BRATISLAVA 15. septembra (WEBNOVINY) – Plavebnými komorami Vodného diela Gabčíkovo, ktoré je v správe Slovenského vodohospodárskeho podniku, sa dnes predpoludním na jednej z lodí preplavila päťmiliónta pasažierka.

„Mali sme tú česť odovzdať cenu päťmilióntemu pasažierovi, ktorý sa preplavil cez naše plavebné komory. Počas devätnásťročného pôsobenia sme cez plavebný kanál preplavili 300-tisíc plavidiel a tieto preplavili 115,5 milióna ton tovaru,“ povedal generálny riaditeľ Slovenského vodohospodárskeho podniku Daniel Kvocera.

Plavebné komory boli do prevádzky uvedené 12. novembra 1992 a za necelých 19 rokov boli naplnené viac ako 71-tisíc krát. „Z tých 300-tisíc lodí, ktoré tadiaľto preplávali, bolo 8160 výletných, zvyšok boli ostatné plavidlá,“ priblížil Kvocera. Bezpečnosť vodného diela podľa generálneho riaditeľa dokazuje to, že počas 19 rokov v komorách nedošlo k situácii, kedy by boli ohrozené ľudské životy.

Cez Gabčíkovo sa preplavilo 5 miliónov pasažierov
Cez plavebnú komoru Vodného diela Gabčíkovo sa preplavil päťmiliónty pasažier. Gabčíkovo, 15. september 2011. Foto: SITA/Diana Černáková
Cez Gabčíkovo sa preplavilo 5 miliónov pasažierov
Cez plavebnú komoru Vodného diela Gabčíkovo sa preplavil päťmiliónty pasažier. Gabčíkovo, 15. september 2011. Foto: SITA/Diana Černáková

Foto: SITA/Diana Černáková

Cez Gabčíkovo sa preplavilo 5 miliónov pasažierov
Kapitán Vladimír Hirner. Cez plavebnú komoru Vodného diela Gabčíkovo sa preplavil päťmiliónty pasažier. Gabčíkovo, 15. september 2011. Foto: SITA/Diana Černáková
Cez Gabčíkovo sa preplavilo 5 miliónov pasažierov
Kapitán Vladimír Hirner. Cez plavebnú komoru Vodného diela Gabčíkovo sa preplavil päťmiliónty pasažier. Gabčíkovo, 15. september 2011. Foto: SITA/Diana Černáková

„Samozrejme, že došlo mnohokrát z príčin kapitána lode k nejakým drobným veciam, ktoré poškodili vráta, ale nebolo to nič zásadné,“ uviedol Kvocera. Na plavbu v oblasti vodného diela majú značný vplyv hydrologické a klimatické pomery, najmä povodňový prietok, vietor, hmla a ľady. Kým hmla a vietor spôsobujú zastavenie prevádzky len na niekoľko hodín alebo maximálne na sedem dní, ľadovce môžu plavbu po Dunaji zastaviť aj na 31 dní. Stalo sa tak v roku 1997.

Rozhodujúci podiel na preprave tovarov, poľnohospodárskych produktov, umelých hnojív či nafty má Maďarsko, Ukrajinská plavba Dunajská a rakúske a nemecké plavebné spoločnosti. V rámci vyhliadkových plavieb na Vodné dielo Gabčíkovo a pravidelných osobných liniek zahraničných plavebných spoločností sa v letnom období počas minulých rokov preplavilo cez komory viac ako 300-tisíc ľudí ročne. Plavba cez vodné dielo je bezplatná, keďže sa k tomu zaviazala Slovenská republika.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať