Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Bratislava spustí novú zastávku,spojí autobusy a električky
Pohľad na prvú integrovanú zastávku MHD tzv. viededenského typu na Radlinského ulici v Bratislave. (27. august 2014) Foto: SITA/AP
31. októbra 2014 SprávySlovensko od SITASITA Diskusia()

Cez zastávku Blumentál v Bratislave chcú zakázať prejazd áut

BRATISLAVA 3. novembra (WEBNOVINY) – Integrovaná zastávka MHD Blumentál v Bratislave za dva mesiace svojho fungovania zrejme nepriniesla želaný efekt. Cestujúci i vodiči áut si na nový typ zastávky zvykajú pomaly. Zastávka Blumentál zjednotila všetky okolité zastávky a spoločne tu zastavujú autobusy aj električky.

Obrazom: Bratislavská zastávka Blumentál spája autobusy a električky

Cez nástupnú hranu zastávky jazdia aj autá, čakať však musia až kým MHD odíde. Podľa mesta tu však dochádza ku kolíznym situáciám. Radnica preto plánuje z integrovanej zastávky vylúčiť automobilovú dopravu. Aj na takomto opatrení sa zhodla Komisia mesta pre verejnú dopravu na svojom mimoriadnom rokovaní.

Obchádzka cez Mýtnu

Nové pravidlá by mohli začať platiť v druhej polovici novembra. Hlavné mesto Bratislava o tom informovalo na svojom profile na sociálnej sieti. Informácie agentúre SITA potvrdil aj hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán.

Po novom by tak cez Radlinského, konkrétne v úseku medzi Fazuľovou a Vazovovou ulicou už nemali jazdiť autá. Vodiči budú môcť tento úsek obísť v smere z centra mesta cez Mýtnu a Vazovovu ulicu. Upravovať plánujú aj organizáciu dopravy, autá sa budú musieť na Vazovovej zaradiť ešte pred križovatkou s Radlinského.

Zlepšiť dopravnú situáciu v okolí novej integrovanej zastávky by mal aj plánovaný zákaz odbočenia z Floriánskeho námestia na Blumentálsku ulicu, vodiči budú namiesto tohto úseku môcť využiť trasu Kolárovo námestie – Mýtna – Vazovova – Radlinského.

Zastávka viedenského typu

Mesto pripravuje aj menšie stavebné úpravy bývalých zastávok tak, aby priestor okolo novej integrovanej zastávky vyzeral lepšie a aby to nemýlilo cestujúcich. Takýmito opatreniami chce mesto zvýšiť bezpečnosť účastníkov dopravy i plynulosť premávky v tomto úseku.

Prevádzku novej zastávky Blumentál spustili na začiatku septembra. Cieľom novej integrovanej zastávky tzv. “viedenského typu” bolo zjednotiť električkové a autobusové zastávky na Radlinského a Vazovovej ulici do jednej. Spoločná zastávka pre električky a autobusy sa nachádza pred daňovým úradom na Radlinského ulici v oboch smeroch. Zastavujú na nej električky 2, 3, 5, 6 a 8 i autobusy 31, 39, 94 a N55.

Bývalé zastávky týchto spojov – Floriánske námestie, Radlinského i obe autobusové zastávky pred školou na Vazovovej, zrušili. Nová zastávka Blumentál má 65 metrov, zastaviť pri nej môžu zároveň buď dve električky alebo električka a autobus.

Bratislava spustí novú zastávku,spojí autobusy a električky
Foto: SITA/AP

Vodiči ani cestujúci si nevedia zvyknúť na pravidlá

Cestujúci nastupujú z nástupnej hrany, po ktorej môžu jazdiť aj autá. Čakať na spoj majú cestujúci na zastávke na chodníku. Cez integrovanú zastávku môžu autá jazdiť len zníženou rýchlosťou. Pre vodičov tu platí pravidlo, že ak príde električka alebo autobus, autá musia počkať pred zastávkou, kým cestujúci nastúpia do vozidla. Práve na to si však vodiči i cestujúci ťažšie zvykajú.

S výstavbou integrovanej zastávky, ktorá zjednotila niekoľko existujúcich zastávok v okolí, mesto začalo začiatkom apríla. Na vybudovanie integrovanej zastávky mesto získalo príspevok 124-tisíc eur z operačného programu Bratislavský kraj a 14-tisíc eur investovala do zastávky bratislavská radnica.

Odporúčané články

Prešetria, či poslanci vzali úplatok za hlasovanie o hazarde Obrazom: V Bratislave sa zrazila električka s autom

Témy

Diskusia

Aký Kopec schodov na Zochovej pred starým rozhlasom? Je tam ten schodový samolez pre invalidov. Mamičky s kočíkmi, invalidi a vozíčkári nech to aj používajú. Ešte som to nikoho nevidela použiť. RE Integro Treba tam zrušiť chodcov, autá aj VHD. Potom tam určite nenastane žiadn kolízia. keby električky pred zastávkou odbočili ku chodníku, autá by ich obchádzali plynule zľava a nebolo by treba ani prekladať prístrešky na zastávke. v jednoduchosti je dokonalosť. Zastavovali by tam aj autobusy a premávka by bola plynulejšia ako predtým. a čo takto do Trnavy, nééé? Prestúpiť na elinu na Hlavnú šťanicu a na vlak, nééé?
Zobraziť celú diskusiu

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...