Cirkulárna ekonomika: Do triedenia odpadu sa zapája pravidelne 55 % Slovákov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Cetelem_pr_clanok_1280x840_observatoire 2022.jpg
Foto: Cetelem

Triedenie odpadu je prax, ktorú praktizuje najviac Slovákov, viac ako 55 % respondentov pravidelne triedi odpad. Slováci čím ďalej, tým viac praktizujú aj znižovanie odpadu (35 %) a opätovné použitie produktov prostredníctvom predaja alebo darovania  (30 %).

Pozitívnou správou je, že 1 z 2 Európanov recykluje a redukuje odpad viac ako pred 3 rokmi. Nasvedčujú tomu výsledky  prieskumu  Observatoire Cetelem 2022 , ktorého ústrednou témou je cirkulárna ekonomika. Prieskumu sa zúčastnilo 15 800 respondentov vo veku 18 až 75 rokov zo 17 krajín Európy, vrátané Slovenska.

Slováci chcú míňať menej a zarábať viac financií

82 % Slovákov má pozitívny obraz o cirkulárnej ekonomike. Spájajú si ju s pozitívnym vplyvom na životné prostredie, schopnosťou inovovať a vytvárať nové pracovné miesta. 79 %  slovenských respondentov si myslí, že vďaka cirkulárnej ekonomike budú míňať menej financií nákupom nového tovaru, a budú zarábať viac financií prostredníctvom predaja použitého tovaru, čo znamená, že má pozitívny vplyv aj na znižovanie konzumného správania.

Nemci a Briti zarobia 115 € mesačne prostredníctvom second- hand predaja

6 z 10 Európanov uvádza, že v priebehu roka predali použitý tovar, pričom v prípade osôb mladších ako 35 rokov, tento podiel vzrástol na takmer 8 z 10 Európanov.

Európsky mesačný priemer zárobku z predaja použitého tovaru je 77 €, avšak rozdiely medzi jednotlivými európskymi krajinami sú veľké. Kým Slováci, Česi a Maďari zarobia priemerne len 40 €, tak u Nemcov a Britov je táto suma 115 €, to je takmer trojnásobne väčší zárobok.

„Slováci v second-hand obchodoch nakupujú a predávajú použitý tovar v oveľa menšej miere ako v ostatných krajinách Európskej Únie. Použitý tovar nakupuje len 15 % a predáva 14 % Slovákov, zatiaľ čo vo Veľkej Británii použitý tovar nakupuje a predáva pravidelne až 30 % respondentov. “ konštatuje Andrea Trebuľová, zodpovedná za odbor Marketing a CRM banky Cetelem.

Čo sa týka dôvodov, ktoré vedú európskych spotrebiteľov k nákupu použitých produktov, je 52 % z dôvodu šetrenia peňazí. Šetrenie zdrojov a životného prostredia uviedlo ako hlavný dôvod 36 % respondentov.

https://www.cetelem.sk/o-spolocnosti/lobservatoire/2022/

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie Cetelem