Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
reklama:
Afro American man in toilet
Hnačka je jedno z najčastejších ochorení tráviaceho systému.
17. júla 2017 Zaujímavosti od Webnoviny.skSITA Diskusia()

Čo je dobré na hnačku? Čo môžete jesť a čo piť? Tieto tipy vám pomôžu

Problémy s trávením a následné nepríjemnosti sú veľmi časté, a to hlavne v letnom období. Práve v letných mesiacoch sa častejšie vyskytujú žalúdočné problémy a hnačky u ľudí. Čo je dobré na hnačku a ako proti hnačke bojovať? Tieto tipy vám pomôžu prekonať tráviace ťažkosti rýchlo a čo najúčinnejšie.

Hnačka a jej typy

V lete si doprajeme rôzne jedlá a nápoje, avšak práve v tento čas podliehajú potraviny rýchlejšie kaze a môžu spôsobiť problémy. Hnačka sa môže objaviť z dôvodu diétnej chyby aj vírusového ochorenia. Najčastejšie sa toto ochorenie tráviaceho systému objavuje u detí, ktoré ju znášajú ťažšie.

Bežná hnačka by nemala trvať dlhšie ako 24 hodín a nespôsobuje u dospelého zdravého človeka väčšie ťažkosti, môže to byť len prejav obranného prejavu organizmu. Horšie znášajú hnačku práve deti, starší ľudia a chorí ľudia. V lete môže prísť z dôvodu silnej hnačky aj k dehydratácii organizmu. Preto hnačku treba svojpomocne riešiť.

Bojujte proti hnačke domácimi receptami.
Hnačka býva často sprevádzaná bolesťami brucha.pixabay.com

Typy hnačiek:

  • zápalová – spôsobené zápalom v črevách,
  • sekrečná – zvýšené vylučovanie vody,
  • osmotická – zlé vstrebávanie látok.

Čo je dobré na hnačku a ako proti nej bojovať

Ak trpíte tráviacimi ťažkosťami a hnačkou, je potrebné sa jej účinne a rýchlo zbaviť. Existuje mnoho spôsobov a tipov, čo pomáha na hnačku. Počas trvania hnačky musíte dodržiavať isté zásady, aby vám ťažkosti rýchlo ustúpili. Čo jesť pri hnačke a čo piť? Skúste týchto 10 vecí, ktoré vám pomôžu v celkovom boji proti hnačke:

  1. Dodržujte pitný režim: Je veľmi dôležité, aby ste počas hnačky prijímali veľké množstvo tekutín. Počas hnačky sa vylúči z tela množstvo tekutín a minerálov. Dôležité je tekutiny neustále dopĺňať, aj v tom prípade, že ich telo hneď vylúči. Pite čisté vody obohatené o minerály.
  2. Pite citrónovú šťavu: Použite kôru z citróna, ktorú nastrúhate, pridáte do vlažnej vody a pomaly vypijete. Citrusové plody obsahujú pektín, ktorý je účinný pri liečbe hnačky.
  3. Jedzte banány: V čase hnačky by ste mali jesť najmä banány, ktoré nemajú laxatívne účinky a obsahujú veľké množstvo minerálov.
  4. Nepite mlieko: Počas hnačky by ste mali vynechať pitie mlieka a nemali by ste jesť mliečne výrobky, ako sú napríklad jogurty.
  5. Pomôže vám vývar: Polievky a tekuté jedlá sú vhodnou výživou počas hnačky, ale nie úplne všetky! Nejedzte mliečne polievky, dajte si čistý kurací vývar bez cestoviny
  6. Zabudnite na strukoviny: Ak trpíte hnačkou, mali by ste sa vyhýbať strukovinám, ako je fazuľa, šošovica. Strukoviny spôsobujú silné nadúvanie a plynatosť. Mali by ste sa im na istý čas vyhnúť aj po liečbe hnačky.
  7. Jedzte potraviny s vysokým obsahom škrobu: Vtedy, ak začnete pociťovať hlad, avšak trpíte hnačkou by ste mali začať s ľahšími jedlami, ktoré vám neuškodia. Doprajte si samotnú uvarenú ryžu alebo uvarené zemiaky vo vode, sú ľahšie stráviteľné.
  8. Probiotiká: Hnačka spôsobujú veľké tráviace problémy, preto vám pomôžu probiotiká. Užívajte kvalitné probiotiká, ktoré vám pomôžu upraviť vaše trávenie.
  9. Vyhýbajte sa vláknine: Potraviny bohaté na vlákninu počas hnačky radšej vynechajte. Vláknina pomáha pohybu čriev a a pri hnačke by mohlo dôjsť k podráždeniu. My potrebujeme črevá upokojiť!
  10. Tieto jedlá nejedzte: Hlavne počas leta si dávajte pozor na to, čo zjete. Hnačku môžu totižto spôsobiť aj niektoré potraviny, ako napríklad zmrzlina a tatárska omáčka, ktorú si dávame na langoše a ku hranolčekom.
Banány obsahujú veľa minerálov.
Počas hnačky sa odporúča jesť banány.pixabay.com

Ujasnili sme si otázku, “čo môžem jesť pri hnačke”. Je dôležité si ale povedať, čo nejesť počas hnačky.

Pri ťažkostiach a hnačke sa radšej vyhýbajte týmto potravinám a nejedzte:

Akým potravinám sa musíte vyhýbať:
1. broskyne, hrušky, slivky.
2. zaváraniny a ovocné kompóty,
3. kapusta, kel,
4. ovsené vločky,
5. chlieb a pšeničná múka,
6. mliečne výrobky,
7. jedlá s umelými sladidlami,
8. vysmážané jedlá.
Ak trpí dieťa hnačkou, odporúča sa vyhľadať lekára.
Silná hnačka u detí môže byť veľmi nebezpečná.pixabay.com

Ak vám nepomohlo nič z týchto tipov a rád a hnačka neustále trvá, dokonca je silnejšia, vyhľadajte urýchlene lekársku pomoc. Pri hnačke u detí by ste mali preventívne okamžite zájsť k lekárovi. Počas silných problémoch a na zastavenie hnačky podávajú lieky a iné výživové doplnky.

Ako prevenciu proti hnačkám, môžu dospelí ľudia vyskúšať aj jednodňový detox na prečistenie organizmu.

 

 

 

 

 

 

Odporúčané články

Ako sa vyhnúť cestovateľskej hnačke? Poznáme 8 zásad Ako sa vyhnúť cestovateľskej hnačke? Poznáme 8 zásad
reklama:

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Zaujímavosti

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...