D1 Lietavská Lúčka-Dubná skala má byť hotová o šesť rokov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Tunel Višňové
Foto: SITA/Lukáš Macek

ŽILINA 5. decembra (WEBNOVINY) – Diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná skala má byť, vrátane 7,5-kilometrového tunela Višňové, hotový v roku 2017.

Podľa ministra dopravy Jána Figeľa výstavba 13,5-kilometrového úseku má byť v porovnaní s plánovaným financovaním cez PPP projekty lacnejšia o minimálne 250 miliónov eur.

„V priebehu decembra Národná diaľničná spoločnosť vyhlási súťaž na zhotoviteľa. Ide o 13,5-kilometrový úsek, ktorý spája úsek Višňové – Dubná skala a úsek Lietavská Lúčka – Višňové. To spojenie je potrebné z hľadiska efektívnosti výstavby a splnenia podmienok tak, aby sme na jednej strane čo najviac ušetrili a na druhej strane, aby sme sa pohli z hľadiska realizácie,“ povedal Figeľ.

Stavenisko budúceho tunela Višňové

Tunel Višňové
Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (vpravo) sa so zástupcami Národnej diaľničnej spoločnosti zúčastnil na obhliadke štôlne Alžbeta - staveniska budúceho tunela Višňové (úsek D1 Višňové - Dubná Skala). Višnové, 5. december 2011. Foto: SITA/Lukáš Macek

Tunel Višňové
Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (uprostred) sa so zástupcami Národnej diaľničnej spoločnosti zúčastnil na obhliadke štôlne Alžbeta - staveniska budúceho tunela Višňové (úsek D1 Višňové - Dubná Skala). Vpravo Antonín Matejček, zástupca firmy GEOFOS. Višnové, 5. december 2011. Foto: SITA/Lukáš Macek
Tunel Višňové
Vchod do západného portálu štôlne Alžbeta - staveniska budúceho tunela Višňové (úsek D1 Višňové - Dubná Skala). Višnové, 5. december 2011. Foto: SITA/Lukáš Macek
Tunel Višňové
Obhliadka štôlne Alžbeta - staveniska budúceho tunela Višňové (úsek D1 Višňové - Dubná Skala). Višnové, 5. december 2011. Foto: SITA/Lukáš Macek
Tunel Višňové
Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (vpravo) sa so zástupcami Národnej diaľničnej spoločnosti zúčastnil na obhliadke štôlne Alžbeta - staveniska budúceho tunela Višňové (úsek D1 Višňové - Dubná Skala). Višnové, 5. december 2011. Foto: SITA/Lukáš Macek

Expertízy odhadujú celkové stavebné náklady do 900 miliónov eur. „Je to číslo, ktoré kombinuje štátnu a rezortnú expertízu a kombinuje v sebe nielen náklady na samotný 7,5-kilometrový moderný dvojrúrový tunel , ale aj ostatné komunikácie v celkovej dĺžke 13,5 kilometra,“ povedal minister dopravy a zároveň dodal, že vďaka dnešným pomerom na stavebnom trhu a kvalitnej súťaži očakáva ďalšie možnosti zníženia ceny. „Nie je to fikcia. Za štyri identické úseky Slovensko v tomto roku ušetrilo oproti PPP kontraktu 700 miliónov eur,“ dodal Figeľ.

Prieskumná štôlňa popod pohorie Malej Fatry vychádza na jednej strane nad obcou Višňové pri Žiline a na druhej pod Dubnou skalou pri Vrútkach. Štôlňu prerazili už pred desiatimi rokmi, od roku 2003 je však zakonzervovaná a nič sa tam nedeje.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať