Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Višnove dialnica cesta
Stavenisko budúceho tunela Višňové (úsek D1 Višňové - Dubná Skala). Foto: SITA/Lukáš Macek
4. októbra 2014 SprávySlovensko od SITASITA Diskusia()

Diaľnica do Košíc bude hotová v roku 2019, sľubuje Počiatek

BRATISLAVA 4. októbra (WEBNOVINY) – Diaľnica medzi Bratislavou a Košicami by mala byť hotová v 2019, hovorí minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). „Termín 2019 sa javí reálnejší aj pre všetky komplikácie, ktoré stavebný trh zažíva,“ povedal minister v relácii Rozhlasu a televízie Slovenska Sobotné dialógy.

Pripomenul, že medzi dvoma najväčšími slovenskými mestami nie sú rozostavané už len dva diaľničné úseky, a to úsek Turany – Hubová a obchvat Prešova. Obchvat plánujú podľa Počiatka začať súťažiť tento rok. „Najťažší a najkomplikovanejší úsek je Turany – Hubová,“ uviedol s tým, že situáciu skomplikoval zosuv v jednej časti, preto museli nanovo posudzovať, kadiaľ povedie trasa diaľnice.

Problémy Doprastavu a Váhostavu budú mať dôsledky na výstavbu diaľnic

Opozičný poslanec Arpád Érsek (Most-Híd) neverí, že sa diaľničné prepojenie hlavného mesta s Košicami podarí dokončiť do roku 2019. „Fandím tomu, ale neverím. Turany – Hubová je uzol, ktorý nie je rozlúsknutý. Nie je rozhodnuté trasovanie,“ hovoril Érsek v rozhlasovej debate.

„Keď to bude v roku 2020, budem veľmi rád,“ dodal. Podľa Érseka problémy spoločností Doprastav a Váhostav budú mať dôsledky na výstavbu diaľnic. Doprastav sa ocitol pre finančné problémy v apríli tohto roka v reštrukturalizácii, Váhostav požiadal o reštrukturalizáciu súd nedávno.

„Majú vysúťažených väčšinu diaľnic, hovoria síce, že neprestanú robiť, ale stratili dôveru subdodávateľov,“ vravel poslanec. Podľa Počiatka však Doprastav získal späť dôveru subdodávateľov a ide podľa harmonogramu „Váhostav tiež naberá na tempe a najkritickejšiu fázu má podľa nášho názoru za sebou, aj keď s veľkou pravdepodobnosťou skončí v reštrukturalizácii,“ uviedol Počiatek.

Ján Počiatek
Foto: SITA/Gabriel Kuchta

Využitie eurofondov nie je ohrozené

Podľa ministra využitie eurofondov v tomto prípade ohrozené nie je. „Ale môže sa stať, že niektoré termíny budú posunuté,“ pripustil Počiatek. V tejto súvislosti poznamenal, že štát nemôže obstarávať za neprimerane nízke ceny, aby si potom hlavní dodávatelia dokázali plniť záväzky k svojim dodávateľom.

Pripomenul, že ministerstvo spravodlivosti pripravuje zákon, ktorý má zabezpečiť, aby sa k peniazom pri štátnych zákazkách dostali aj subdodávatelia. Do národnej rady by mohla legislatíva prísť ešte tento rok, očakáva Počiatek.

Poslanec Érsek sa Počiatka v relácii pýtal, v akom stave je príprava výstavby bratislavského okruhu D4 a rýchlostnej cesty R7. „Do konca roka by sme mali mať územné rozhodnutia, máme vysúťaženého poradcu, na sklonku roka plánujeme s celou dokumentáciou prísť na vládu, aby sme mohli v roku 2015 súťažiť koncesionára, a na prelome rokov 2015 a 2016 začať stavať,“ vravel minister dopravy. Podľa neho treba akútne riešiť južný ťah z Bratislavy a inak, ako formou PPP projektov, sa to nebude dať.

Odporúčané články

Časť severnej D1 uzatvoria, tunel Bôrik prechádza údržbou Váhostav vyšiel s pravdou von, prečo sa dostal do problémov

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...