Dopravcovia môžu v Maďarsku jazdiť na dočasnú registráciu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
kamión, diaľnica
Foto: ilustračné, SITA/Tomáš Benedikovič.

BRATISLAVA 2. júla (WEBNOVINY) – Situácia na diaľnici D2 do Maďarska bola aj v utorok pre technické problémy pri zavedení elektronického mýta na maďarskej strane nepriaznivá.

Rad vozidiel, ktorý bol ráno dlhý približne 2,5 až tri kilometre sa skrátil až okolo obeda, vodičov usmerňovala polícia. Agentúru SITA o tom informoval hovorca Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Martin Kóňa.

Na maďarskej strane posilnili niektoré hraničné priechody, vodiči cestnej nákladnej dopravy môžu do krajiny vstupovať na základe dočasnej registrácie. Tú si môžu podľa Kóňu vybaviť na predajnom mieste vo vnútri krajiny.

Od 1. júla je v Maďarsku pre cestnú nákladnú dopravu spoplatnených 6 513 kilometrov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy. Zavedenie elektronického mýtneho systému u našich maďarských susedov však v pondelok bojovalo s technickými problémami, tie sa dotkli aj Slovenska. Na diaľnici D1 v smere na hraničný priechod Čunovo-Rajka sa v pondelok ráno tvorili kolóny, ktoré siahali približne po 37. kilometer.

Hrozilo tiež, že za technické problémy so zavedením mýtneho systému na maďarskej strane by mali platiť aj slovenskí dopravcovia. Ministerstvo dopravy preto požiadalo maďarskú stranu, aby zohľadnili súčasný stav a nepokutovali slovenských dopravcov, pokiaľ neodstránia počiatočné technické problémy. Ako informoval Kóňa, maďarská strana na požiadavku ministerstva dopravy reagovala v pondelok večer neoficiálnym mailom s tým, že s požiadavkami boli oboznámení kompetentní pracovníci a za spôsobené nepríjemnosti sa ospravedlňujú.

Od 1. júla v Maďarsku zaviedli systém elektronického výberu mýta na základe presnej vzdialenosti. Pre cestnú nákladnú dopravu je spoplatnených 6 513 kilometrov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy. Povinnosť úhrady mýta na základe prejdenej vzdialenosti sa vzťahuje na nákladné motorové vozidlá s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony. „Sadzba mýta na základe prejdenej vzdialenosti závisí od typu cesty, od kategórie vozidla a od emisnej triedy vozidla. Cestná sieť, na ktorú sa vzťahuje maďarský systém elektronického výberu mýta HU-GO prakticky pokryje všetky trate vhodné pre nákladnú dopravu,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia