Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Mýto
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, www.thinkstockphotos.com

Dopravcovia žiadajú zmierniť vysokú daň z motorových vozidiel, nepáči sa im aj zdanenie vreckového

BRATISLAVA 8. augusta (WebNoviny.sk) – Združenie cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia žiada zrušiť zdaňovanie vreckového vodičov pri cestách do zahraničia a zmierniť vysokú daň z motorových vozidiel.

Očakáva od toho zvýšenie konkurencieschopnosti slovenských dopravcov na domácom aj európskom trhu, ako aj záujmu vodičov o túto profesiu vzhľadom na ich výrazný nedostatok v SR. Vedenie ČESMAD-u v stredu rokovalo o týchto témach so štátnou tajomníčkou Ministerstva financií SR Danou Meager.

Dopravcovia hovoria o kríze v odvetví

Dopravcovia sa cítia v nevýhode oproti okolitým štátom, hovoria o kríze v odvetví a zlých podmienkach na zamestnávanie vodičov a podnikanie. Dohodli sa so štátnou tajomníčkou rezortu financií pokračovať v expertnej diskusii na základe analýz, porovnávacích štúdií a faktov so zámerom zmeniť súčasné podmienky zdaňovania vreckového u vodičov. Ďalšie rokovanie by sa malo uskutočniť v septembri.

„Okrem povinnej mzdy vodičov, minimálnych miezd v zahraničí dávame aj cestovné náhrady, ktoré nám v zahraničí nechcú uznávať. S tým súvisí aj vreckové, ktoré sa hlavne využíva, keď má vodič veľa dokladov, aby sa mu to dalo do paušálu,“ informoval na tlačovej besede prezident ČESMAD-u Slovakia Pavol Jančovič.

Vreckové pre vodičov bolo nedávno zdanené a dopravcovia z neho platia aj odvody. Napríklad, nemecký dopravca, ktorý má vodiča v zahraničí, mu platí nocľažné 100 až 150 eur, to sa však nezdaňuje.

Vodiči odchádzajú do zahraničia

Daň z motorových vozidiel v SR v porovnaní s okolitými krajinami je podľa šéfa ČESMAD-u napriek zľavám takmer dvojnásobne vyššia a v Európskej únii je po Írsku druhá najvyššia.

„Je to veľmi silný argument na to, aby sme so štátom na túto tému hovorili,“ uviedol Jančovič. Za paradox považuje, že napriek nárastu miezd zhruba o 10 % vodiči naďalej odchádzajú do zahraničia za lepšími podmienkami.

„Nás to stojí omnoho viac ako zahraničného dopravcu a človek, ktorý je platený, tam dostáva oveľa viacej ako u nás. Toto je kľúčový argument, prečo nemáme vodičov. Nepotrebujeme cudzincov, nám by stačilo, aby sa vrátili naši vodiči, ktorí sú v zahraničí,“ dodal Jančovič.

Pracovná sila na Slovensku je drahšia

ČESMAD pripravil analýzu o dôvodoch hromadného odchodu vodičov do Nemecka. Prvý viceprezident ČESMAD-u Slovakia Pavol Hudák informoval, že zahraniční dopravcovia na základe európskej smernice o vysielaní pracovníkov do zahraničia začali robiť nábor našich vodičov s tým, že ich zamestnajú na nemecké pracovné zmluvy. Argumentovali sociálnymi výhodami v podobe rodinných prídavkov.

„Urobili sme štúdiu v prípade nemeckej minimálnej mzdy za celý mesiac. Urobili sme prepočet, koľko dostane vodič v hotovosti v prípade, že sa za rovnakých podmienok zamestná na Slovensku a v Nemecku,“ povedal Hudák. Prepočet upravili aj na jedno až štyri deti pre porovnanie sociálnych výhod.

„Dospeli sme k záveru, že pracovná sila na Slovensku je drahšia ako v Nemecku. Vodič, ktorý nemá deti, a odíde do Nemecka, kde dostane len minimálnu mzdu, dostane tam o 191 eur viac,“ uviedol Hudák. Vodič s jedným až štyrmi deťmi má v Nemecku s prídavkami viac o 343, 493, 647 a 915 eur.

„Nemáme šancu konkurovať chybnému sociálnemu systému, ktorý je tu zavedený. Jedinou cestou je prijať také opatrenie, aby dopravcovia vedeli konkurovať tejto nevýhode prostredníctvom peňazí, ktoré štát berie a potrebujeme ich od štátu dostať,“ dodal prvý viceprezident ČESMAD-u. Preto je podľa neho potrebné zrušiť zdaňovanie vreckového pre vodičov.

Rokovanie pomohlo odkryť problémy

Štátna tajomníčka rezortu financií po rokovaní s dopravcami sa pre médiá nechcela vyjadriť, z ministerstva následne poslali písomne jej vyjadrenie.

„Uvedomujeme si situáciu v dopravnom a logistickom sektore a tlak na zvýšenie konkurencieschopnosti našich autodopravcov. Rokovanie slúžilo na získanie vedomostí, ako tento sektor hospodárstva na Slovensku funguje a aké má problémy,“ uviedla Dana Meager.

Odporúčané články

Amazon zaplatil tento rok nižšie dane, dôvodom je zvýšené vyplácanie zamestnancov formou akcií Nemecko schválilo záverečný núdzový úver Grécku, krajina dostane 15 miliárd eur

Neprehliadnite

Pellegrini zostal prekvapený, že Most-Híd podporil Čaputovú v druhom kole prezidentských volieb Osud brexitu je v rukách Britov, Európska únia sa podľa Tuska posnaží o najlepšiu možnú dohodu Foto: Slovensko dosiahlo na špeciálnej olympiáde historický úspech, získalo až dvanásť zlatých medailí Kráľovná šprintu Kuzminová nadviazala na triumf z MS, Fialková čaká na vytúžené víťazstvo Väčšina pitnej vody sa spotrebuje na výrobu potravín, Matečná vyzýva na zastavenie ich plytvania Video: Danko daroval pápežovi Františkovi fujaru a pozval ho na návštevu Slovenska Donald Trump ruší nové sankcie voči Severnej Kórei, lebo má rád Kim Čong-una Z hromadnej vraždy pápayovcov nie je nikto právoplatne odsúdený a traja obvinení sú už mŕtvi

Témy

Viac k osobnosti z článku

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Doprava a infraštruktúra

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.