Dunajská Streda kampaňou odkazuje vandalom: Majte ma radi

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bratislava ožila pouličným umením, vystúpi 150 ume
Umelci maľujú graffiti počas 2. ročníka festivalu žonglovania, graffiti a tanca, Bratislava Street Art Festival. Bratislava, 15. jún 2012. Foto: SITA/Jozef Jakubčo

NITRA 31. októbra (WEBNOVINY) – Škoda na verejnom majetku spôsobená vandalmi dosahuje v Dunajskej Strede ročne 15- až 20-tisíc eur.

Mesto sa rozhodlo proti vandalizmu bojovať kampaňou Mám ťa rád, Dunajská Streda! „Vedúcou myšlienkou celého projektu je predstava, že čo máme radi, na to si dávame pozor a chránime to. Táto myšlienka je dôležitá v eliminovaní vandalizmu, ale cieľom vedenia mesta je aj posilnenie patriotizmu,“ povedala organizátorka kampane Szilvia Néveri Varagya.

Kampaň vznikla z iniciatívy primátora Zoltána Hájosa a participovala na nej mestská polícia a viaceré dunajskostredské inštitúcie.

Otvorili výstavu súťaže Chráňme naše mesto!

Prvá časť kampane sa v stredu skončila otvorením výstavy, v rámci ktorej predstavili verejnosti najlepšie diela kreatívnej súťaže Chráňme naše mesto! Súťažiaci prihlásili 350 diel, ktoré sa uchádzali o prvenstvo v štyroch kategóriách.

Výhercovia prvej kategórie – škôlkari z Materskej školy na Októbrovej ulici – získali pre svoju škôlku poukaz na nákup hračiek. V druhej kategórii zvíťazila žiačka Základnej školy Vámbéryho Réka Szabó a autori najlepšieho diela tretej a štvrtej kategórie z výtvarného krúžku umeleckej školy a zo súkromnej strednej školy vyhrali zájazd do maďarského mesta Szentendre.

Mladík získal špeciálnu cenu za film o vandalizme

Dunajska, streda
Foto: dunstreda.sk

Cenu organizátora kampane aPRimage získal 15-ročný Gábor Harsányi za film o vandalizme. Ostatné kreatívne diela vystavili v Mestskom kultúrnom stredisku v Dunajskej Strede. V rámci projektu navštívili organizátori kampane a pracovníci Centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie niektoré základné a stredné školy v meste, kde sa prezentáciami snažili deti a mladistvých motivovať k tomu, aby neboli ľahostajní voči svojmu okoliu.

„Najatraktívnejšiu časť kampane tvoria billboardy, citylighty a nálepky s nápisom Mám ťa rád Dunajská Streda!, ktoré sa nachádzajú na viacerých frekventovaných miestach mesta,“ povedala Néveri Varagya. Nálepky sa objavili aj na predmetoch, ktoré v minulosti zničili vandali a museli ich vymeniť alebo opraviť.

Kampaň prenikla aj do mestskej televízie

Dunajskostredská mestská televízia sa snažila osloviť obyvateľov mesta s krátkymi televíznymi spotmi, ktoré predstavovali známych Dunajskostredčanov, ich lásku k mestu a odmietavý postoj k vandalizmu. Druhá časť kampane je naplánovaná na jar.

Podľa Szilvie Néveri Varagya bude odvážnejšia ako prvá a bude sa usilovať osloviť priamo vandalov. Ak bude mestská kampaň účinná a následky vandalizmu sa podarí minimalizovať, postaví mesto z ušetrených peňazí detské ihrisko v areáli Základnej školy Vámbéryho, deklaroval primátor Hájos.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať