Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič
7. októbra 2014 SprávySlovensko od SITASITA Diskusia(11)

Dve letky sú luxus, hádal sa na výbore Galko s Kaliňákom

BRATISLAVA 7. októbra (WEBNOVINY) – Minister vnútra Robert Kaliňák (Smer-SD) a poslanec parlamentu Ľubomír Galko (SaS) sa na branno-bezpečnostnom výbore parlamentu hádali o vládnej letke.

Kým Galko navrhuje zlúčiť letky ministerstva vnútra a obrany, podľa Kaliňáka by sa tým nič nevyriešilo. “Držať dve letky pre štát ako Slovensko je luxusom, zlúčenie by prinieslo úsporu,” hovoril Galko.

Minister Kaliňák povedal, že každý štát potrebuje pod ministerstvom vnútra letku, pretože lietadlá a vrtuľníky potrebujú aj policajti a hasiči. Druhá vec je podľa Kaliňáka preprava ústavných činiteľov a poskytovanie humanitárnej pomoci. “Ministerstvo vnútra nepotrebuje mať veľké lietadlá, musíme mať ale civilnú kapacitu na prepravu občanov,” skonštatoval Kaliňák.

Slovensko nemá národného prepravcu

Nebráni sa tomu, aby politici lietali pod rezortom obrany, nič sa tým však podľa neho nevyrieši. “Ak by sa presunuli na ministerstvo obrany veľké dopravné lietadlá, nič sa tým neušetrí, lebo rezort obrany nemá civilných pilotov,” povedal. Čo sa týka humanitárnych letov do krízových oblastí, Slovensko nemá národného prepravcu, tak sa lieta pod rezortom vnútra. Podľa Kaliňáka sa takéto lety jednoduchšie vybavujú pre civilné lietadlá než pre vojenské.

Kaliňák poslancov výboru informoval o dvoch ponukách na obmenu lietadiel. Taliansko ponúka rezortu vnútra lietadlo Airbus 319 a menší Falcon za 20 miliónov eur. “Toľko peňazí nemáme,” povedal Kaliňák. Druhá ponuka prišla od rakúskej charterovej spoločnosti. Za sedem miliónov eur a naše dva stroje Jak-40 by štát dostal dve stredne veľké lietadlá Fokker 100. Výhodou tejto ponuky je podľa Kaliňáka to, že Fokker má servisné stredisko na bratislavskom letisku.

Kaliňák nechce z výmeny lietadiel robiť politiku

Ponúkané stroje sú vyrobené v roku 1991 a 1992, ale v roku 2007 boli na generálnej oprave, využívať by sme ich mohli najbližších 15 rokov. Ruský Tupolev 154 M, s ktorým sa momentálne lieta, by sa potom využíval ako nákladiak. Druhé “Tučko”, ktoré je odstavené na bratislavskom letisku, by išlo do múzea. Obnovenie jeho letuschopnosti by stálo asi toľko, koľko vychádza ponuka z Rakúska.

Kaliňák povedal, že nechce z výmeny lietadiel robiť politiku, preto chce politický konsenzus. “Prišiel som sa poradiť,” povedal. Galko vyhlásil, že takýto nákup nepodporuje a trvá na zlúčení letky vnútra a obrany. Poslanec Martin Fedor (SDKÚ-DS) vyhlásil, že ak má zostať zachovaný koncept dvoch letiek, tak spomínaná ponuka nie je nevýhodná. Výbor si vypýtal od Kaliňáka analýzu oboch ponúk a tiež prehľad o tom, aký systém letiek využívajú európske krajiny.

Odporúčané články

Galko podal trestné oznámenie na Kaliňákov ‘kamarátšaft’ Kaliňák má novelu o dvojakom občianstve, no brzdí ho Lajčák

Témy

Diskusia

Presne tak aj drahé autá sú prehnaný luxus, treba im nakúpiť bicykle direktor Galko este neprisiel na to, ze letka to neni nejaky Supermarket nicky0 nicky ani sám tomu neveríš, čo píšeš. Ako brigádnik zo Sumračnej v Bratislave vieš, že odpočúvanie zaplatili Tvoji súdruhovia, aby skompromitovali Galka. nicky Ako to, že ten Gágajko je teraz tak strašne múdry a keď sedel v ministerskom kresle, tak dokázal len odpočúvať??? tretinos Vtedy mali lietadla o par rokov menej. Teraz su to stare sroty, vid. nedavny incident.
Zobraziť celú diskusiu

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

Ankety

Opäť sa začalo hovoriť o Mečiarových amnestiách, mali by ich podľa vás zrušiť?

Aktuálne témy

najAPPKY.sk

Mňamky-recepty

NAJKY.sk

DRAN.sk

Podnikam.sk

Autolike.sk

Dámskajazda

Byvanie je hra

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...