Električková trať v Petržalke má poškodené zberače i koľaj

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Električka
Pohľad na električku počas technicko-bezpečnostnej skúšky. Dve električky si dnes odskúšali jazdu po zrekonštruovanom Starom moste. Po viac ako 50-tich rokoch tak električka opäť prešla cez zrekonštruovaný Starý most zo Šafárikovho námestia až do Petržalky. Bratislava, 16. februára 2016. Foto: SITA/DPB

BRATISLAVA 27. júna (WebNoviny.sk) – Nová električková trať v bratislavskej mestskej časti Petržalka má na niektorých miestach poškodené zberače a zdeformovanú koľaj. Informuje o tom internetová stránka https://imhd.sk.

„Okamžite po zistení tejto situácie sa primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal spojil so zástupcom zhotoviteľa a nariadil preveriť všetky možné dôvody vzniku tohto problému,“ uviedla v pondelok pre agentúru SITA hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová s tým, že v tejto chvíli zatiaľ nie je známe, z akých dôvodov sa trať v určitom úseku zvlnila. „Primátor zároveň požiadal zhotoviteľa o okamžitú nápravu. Výdavky spojené s odstránením tohto problému bude znášať zhotoviteľ, pôjde o opravu v rámci záručnej doby,“ pripomenula Skokanová. Či toto poškodenie oddiali spustenie električky do Petržalky zatiaľ nevedia.

Ako v pondelok povedala hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja Lucia Forman, stále platí, že BSK, ktorý stavbu kolauduje, trať cez Starý most až do Petržalky plánuje otvoriť začiatkom júla. Stav električkovej trate boli zástupcovia Bratislavského samosprávneho kraja skontrolovať ešte 26. mája. Žiadne závažné technické chyby nenašli. Brehy Dunaja by mala spájať linka č. 1 z Hlavnej stanice Bratislava do Petržalky a linka č. 3 jazdiaca do Rače. Zatiaľ sa môžu ľudia po vynovenom Starom moste prejsť pešo či previezť na bicykli. Lávka na zrekonštruovanom most je otvorená od 19. mája.

Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu. V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá a začali demontovať koľajovú trať. Práce v júni 2014 zastavilo hľadanie možnej nevybuchnutej munície v Dunaji, práce opäť obnovili v septembri toho istého roku. Do konca roka 2014 postupne zbúrali piliere tri a štyri a začali rekonštruovať pilier číslo päť. Vo februári 2015 začali vysúvať oceľovú konštrukciu mosta, ktorá spojila brehy Dunaja 22. októbra 2015. Nová konštrukcia Starého mosta bola kompletne dokončená 1. decembra 2015. Starý most i prvú časť električkovej trate do Petržalky prevzalo hlavné mesto do svojho vlastníctva 16. decembra.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Ivo Nesrovnal