F1 pokračuje na okruhu Interlagos, bitka o 2. miesto vrcholí

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Nico Rosberg, Sebastian Vettel
O druhé miesto sa bijú Nico Rosberg a Sebastian Vettel. Už istým majstrom sveta je Lewis Hamilton. Foto: SITA/AP

SAO PAULO 12. novembra (WebNoviny.sk) – Predposledné preteky formuly 1 v tejto sezóne v brazílskom Sao Paule sa budú niesť v znamení boja o druhé miesto v individuálnom poradí pilotov. Pred dvoma týždňami v Mexiku dosiahol Nico Rosberg víťazstvo po vyše štyroch mesiacoch a na okruh Interlagos prichádza ako obhajca minuloročného prvenstva. Jazdec Mercedesu má na druhej priečke momentálne 21-bodový náskok pred Sebastianom Vettelom z Ferrari. Ani jeden z nich už nemôže pomýšľať na majstrovský titul, ktorý v Austine koncom októbra získal Lewis Hamilton.

„Interlagos patrí medzi klasické okruhy v kalendári. Je tu veľa možností na predbiehanie a preteky sú vždy plné akcie. Vlani som si doslova vybojoval víťazstvo a pocit na najvyššom stupni na pódiu bol neuveriteľný. Chcel by som to zažiť znovu, cieľom je priniesť si formu z Mexika aj do Brazílie. Sebavedomie mi nechýba,“ uviedol Rosberg pre oficiálnu stránku svojho zamestnávateľa.

Vettel nezažil v Mexiku vydarenú veľkú cenu, keď musel po vlastnej chybe odstúpiť a prišiel o cenné body. Napriek tomu Nemec verí, že Ferrari má potenciál na víťazstvo v posledných dvoch pretekoch sezóny. „To je naším cieľom, hoci to nebude jednoduché. Tím odviedol počas roka neuveriteľné množstvo práce, aby znížil manko na Mercedes. Pred ôsmimi alebo deviatimi mesiacmi to bolo 1,3 až 1,4 sekundy. Dnes je to pol sekundy či menej, takže ideme správnou cestou,“ cituje Vettela portál motorsport.com.

Video: Okruh Interlagos

Trojnásobný majster sveta Hamilton ešte na Interlagose nikdy nevyhral a premiérovým víťazstvom by si rád uctil svoj idol z detstva Ayrtona Sennu. Brazílčanovi sa v Austine vyrovnal v počte titulov a už ho aj prekonal v počte triumfov v pretekoch F1. „Toto boli Ayrtonove domáce preteky, od detstva som sníval, že si tu zajazdím. Je zaujímavé, že tu zvíťazil až na ôsmy pokus, je to jeden z okruhov, kde sa to mne ešte nepodarilo. Rád by som to tento rok zmenil a uctil si ho,“ povedal Hamilton pre ESPN.

Pirelli priviezlo do Sao Paula stredne tvrdé a mäkké zmesi pneumatík. Počas súťažného víkendu sa očakávajú búrky, väčšinou v dopoludňajších hodinách. Možnosť zrážok podľa predpovedí neklesne pod 60 percent, maximálna teplota bude mať hodnotu 31°C. Najpriaznivejšie podmienky sa očakávajú v deň pretekov, ktoré v nedeľu odvysiela naživo stanica Sport2HD od 17.00 h SEČ. Sobotňajšia kvalifikácia sa začne v rovnakom čase.

Veľká cena Brazílie

Dejisko: autodróm Josého Carlosa Paceho (Interlagos)

Dĺžka okruhu: 4309 m

Dĺžka pretekov: 305,909 km (71 okruhov)

Divácka kapacita: 60 000 divákov

Minuloročný víťaz: Nico Rosberg (Nem.) Mercedes

Najrýchlejšie kolo v pretekoch: Juan Pablo Montoya (Kol.) Williams 1:11,473 min (2004)

Najviac víťazstiev – jazdec: 6 – Alain Prost (1982, 1984, 1985, 1987, 1988, 1990)

Najviac víťazstiev – tím: 12 – McLaren

Víťazi víťazov posledných 10 ročníkov VC Brazílie:

2014 Nico Rosberg (Nem.) Mercedes

2013 Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull

2012 Jenson Button (V. Brit.) McLaren

2011 Mark Webber (Aus.) Red Bull

2010 Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull

2009 Mark Webber (Austr.) Red Bull

2008 Felipe Massa (Braz.) Ferrari

2007 Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari

2006 Felipe Massa (Braz.) Ferrari

2005 Juan Pablo Montoya (Kol.) McLaren

História:

Okruh Interlagos postavili v roku 1940 neďaleko mesta Sao Paulo. Na jeho mieste mala stáť pôvodne obytná štvrť, ale krach na burze v roku 1929 spôsobil zmenu účelu pozemku. Meno Interlagos znamená „medzi jazerami“.

Okruh skutočne leží medzi dvoma umelými jazerami Guarapiranga a Billings, ktoré slúžili na zásobovanie veľkomesta vodou a elektrickou energiou. Na pôvodnom takmer 8 km okruhu sa išla prvá veľká cena F1 v roku 1972, no nezapočítavala sa do MS. Prvú oficiálnu VC Brazílie MS F1 hostil Interlagos až o rok neskôr a odvtedy nechýbala v kalendári MS.

V roku 1978 sa preteky presunuli na okruh Jacarepaguá neďaleko Ria de Janeiro a hoci sa ešte počas ďalších dvoch sezón na „dlhý“ okruh Interlagos vrátili, nespokojnosť časti jazdcov s týmto okruhom zapríčinila jeho vypadnutie zo seriálu MS, kde ho až do roku 1989 nahradila Jacarepagúa.

Po rekonštrukcii a výraznom skrátení trate na 4,3 km sa od roku 1990 vrátila F1 opäť na Interlagos. Ten však od roku 1985 oficiálne nesie meno brazílskeho pilota F1 Josého Carlosa Paceho, ktorý v roku 1977 zahynul pri leteckom nešťastí.

V roku 2007 prešiel Interlagos najväčšou rekonštrukciou vo svojej histórii, v rámci ktorej prišiel o svoj tradičný hrboľatý asfalt a dostal nový moderný povrch. O rok neskôr podpísal Bernie Ecclestone s organizátormi novú zmluvu na usporiadanie VC Brazílie až do roku 2015. Súčasná zmluva znie do konca roka 2022.

Kuriozity:

VC Brazílie na Autodróme Josého Carlosa Paceho sa jazdí netradične proti smeru hodinových ručičiek. Okruh Interlagos, ktorý bol na konci 70. rokov najdlhším v seriáli MS, je v súčasnosti po trati v Monaku druhou najkratšou traťou MS F1. Na Interlagose je jedna z najdlhších boxových uličiek, jazdci do nej vchádzajú na začiatku cieľovej rovinky, na trať sa vracajú však až za treťou zákrutou od štartu. Súčasťou okruhu je trať pre motokáry pomenovaná po Ayrtonovi Sennovi.

Interlagos sa nachádza vo zvlnenej krajine s množstvom stúpaní a klesaní, vďaka čomu je obľúbeným miestom pre organizovanie cyklistických podujatí na tejto trati. V roku 2003 boli diváci svedkom kurióznej udalosti, keď po daždivých a predčasne ukončených chaotických pretekoch vyhlásili za víťaza nesprávneho muža – Fína Kimiho Räikkönena. Až odvolacia komisia FIA rozhodla, že víťazstvo patrilo Giancarlovi Fisichelovi na Jordane.

Poradie MS (po 17 z 19 pretekov):

1. Lewis Hamilton (V. Brit.) Mercedes 345 bodov – istý majstrovský titul, 2. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes 272, 3. Sebastian Vettel (Nem.) Ferrari 251, 4. Valtteri Bottas (Fín.) Williams 126, 5. Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari 123, 6. Felipe Massa (Braz.) Williams 117

Pohár konštruktérov:

1. Mercedes 617 bodov – istý majstrovský titul, 2. Ferrari 374, 3. Williams 243, 4. Red Bull 172, 5. Force India 112, 6. Lotus 71

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Bernie EcclestoneFelipe MassaJenson ButtonKimi RäikkönenLewis HamiltonMark WebberNico RosbergSebastian VettelValtteri Bottas