Finančná správa rozšírila svoj chatbox, pomôže vám aj s preclievaním tovarov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
90409342_4042040312476527_6618202766688911360_n.jpg
Finančná správa zlepšuje svoju komunikáciu. Foto: ilustračné, www.facebook.com

Finančná správa svoj automatizovaný chatbot s názvom Taxana rozšírila o colné záležitosti. Chatbox teraz dokáže pomôcť každému, kto potrebuje precliť tovar objednaný napríklad z e-shopu z tzv. tretích krajín.

Chatbot finančnej správy vie klientov postupne previesť celým procesom preclievania a nevyhnutnými úkonmi s ním spojenými. V tlačovej správe o tom informovala hovorkyňa finančnej správy Martina Rybanská.

Poradí aj pri colnom vyhlásení

Taxana je po novom schopná zodpovedať, či ide o obchodný alebo neobchodný tovar. Klienti finančnej správy tak ľahšie zistia, do akej hodnoty nemusia za tovar platiť clo či daň z pridanej hodnoty. Chatbox vie poradiť aj pri colnom vyhlásení alebo dokáže identifikovať, či je potrebné clo aj zaplatiť.

„Finančná správa aj týmto spôsobom myslí na svojich klientov. Uvedomuje si, že o niekoľko dní sa skončí prechodné obdobie po Brexite a Veľká Británia sa 1. januára 2021 stane tzv. treťou krajinou,“ uviedla Rybanská.

Musíme sa pripraviť na preclievanie

Spojené kráľovstvo tak už nebude súčasťou vnútorného trhu a colnej únie. Podnikatelia aj občania sa musia pripraviť na preclievanie. Platí to pri obchodných transakciách, poštových zásielkach alebo bežnej turistike.

Taxana je súčasťou finančnej správy už vyše dvoch rokov a je plnohodnotným komunikačným nástrojom. Chatbot slúži na zabezpečenie automatizovanej komunikácie medzi občanmi a finančnou správou, a to tak prostredníctvom portálu finančnej správy, ako aj na sociálnej sieti.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Finančná správa SR