Ide o nepeňažné vklady nehnuteľného majetku – pozemkov a stavieb, doposiaľ v správe štátneho manažéra infraštruktúry Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).
Podľa spoločnosti aktuálne prebieha s EK príprava dohody o čerpaní grantu. O jeho získanie z programu Na prepájanie Európy požiadala ešte začiatkom tohto roka.
Jej vplyv na ekonomiku a železničnú nákladnú dopravu vlani už nebol taký silný ako v roku 2020, kedy mnohí významní zákazníci štátneho vlakového dopravcu museli značne obmedziť, či prerušiť výrobu.
Za uplynulé dva roky prišiel štátny nákladný vlakový dopravca o viac ako tisícku zamestnancov. Zníženie počtu pracovníkov bolo súčasťou začatého ozdravného plánu.
Následkom konania zodpovedných za fungovanie železničného sektora je podľa Federácie strojvodcov Slovenskej republiky zhoršovanie pracovných a sociálnych podmienok a nedostatok zamestnancov v kľúčových profesiách.