Foto: Výstavba diaľnice D1 Prešov západ pokračuje, podľa Érseka nie je dôvod na meškanie

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Arpad Ersek
Zľava: Minister dopravy a výstavby Árpád Érsek, generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Ján Ďurišin a investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek počas kontrolného dňa na stavbe D1 Prešov západ - Prešov juh. Prešov, 14. marec 2019. Foto: SITA/Viktor Zamborský

PREŠOV 14. marca (WebNoviny.sk) – Práce na výstavbe diaľnice D1 Prešov západ – Prešov juh prebiehajú podľa plánu. Z celkovej dĺžky tunela Prešov, ktorý bude mať 2,24 kilometra, je vyrazených už viac ako 70 percent.

Konštatoval to minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek po štvrtkovom kontrolnom dni na stavbe. Ako ďalej na brífingu informoval, časové čerpanie stavby predstavuje 45 percent a finančné okolo 35 percent.

„Toto číslo je pre nás alfa a omega oproti tomu, čo sme videli na ďalšom tuneli, ktorý dopadol, ako dopadol (tunel Višňové – pozn. red.). Stavba zatiaľ nemešká, nemá dôvody meškať a bol by som veľmi rád, keby sa za dva roky dokončila,“ uviedol Érsek.

Ukončili archeologický a pyrotechnický výskum

Momentálne má úsek diaľnice vo výstavbe ukončený archeologický aj pyrotechnický prieskum. Takmer hotové sú preložky inžinierskych sietí aj demolačné práce.  „Zhotoviteľ predpokladá prerazenie tunela v letných mesiacoch tohto roku,“ informoval generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Ján Ďurišin.

Tunel sa razí novou rakúskou tunelovacou metódou (NRTM). Bude dvojrúrový, s jednosmernou premávkou v každej rúre, bude mať dva núdzové zálivy a osem priečnych prepojení. Okrem prác na tuneli realizuje zhotoviteľ úseku práce na oporných a zárubných múroch.

Zakladanie mostov je takmer ukončené, na väčšine mostov sú vybudované piliere a opory, momentálne sa pracuje na budovaní nosných konštrukcií mostov, zemné práce sú ukončené na 75 percent.

„Kapacity budú posilnené na mostné objekty, na zemné práce, takže budeme mať okolo 500 ľudí. Budú to robotníci, strojníci, dopravcovia a vodiči,“ uviedol riaditeľ stavby Martin Ptak zo spoločnosti Eurovia.

Centrum mesta odbremení od tranzitu

Po dobudovaní bude úsek D1 Prešov západ – Prešov juh dlhý 7,870 km a bude priamym pokračovaním úseku D1 Svinia – Prešov, západ, ktorý je už v prevádzke. V prvej mimoúrovňovej križovatke Prešov, juh sa tento úsek napojí na existujúcu diaľnicu D1 Prešov – Budimír.

Diaľničný obchvat Prešova odbremení centrum mesta od tranzitu. Cena výstavby je 350 miliónov eur. Stavba je spolufinancovaná zo zdrojov Európskej únie, jej zhotoviteľom je združenie spoločností Eurovia SK, Doprastav a Metrostav. Ukončenie stavby je naplánované na jún 2021.

Národná diaľničná spoločnosť informovala ministra aj o príprave severného obchvatu mesta rýchlostnou cestou R4. Aktuálne prebieha súťaž na zhotoviteľa stavebných prác I. etapy obchvatu, ktorá má byť vyhodnotená do leta. Stavať sa môže začať hneď, ako bude známy víťaz tendra a úsek by mal byť hotový v roku 2023.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Árpád Érsek
Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SR