GLAMI.sk prináša aktuálne výsledky prieskumu Fashion (Re)search

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dsc02155 zdroj glami.jpg
Foto: GLAMI

Slovákov od nakupovania módy neodradila ani prebiehajúca druhá vlna pandémie koronavírusu.  Zistenie vyplýva zo špeciálnej edície dlhodobého prieskumu Fashion (Re)search módneho vyhľadávača GLAMI.sk. Tentokrát sa zameral na prípravu slovenských e-shopov v druhej vlne pandémie koronavírusu  v priebehu septembra a októbra. V  dôsledku zákazu voľného pohybu opäť vzrástol záujem najmä o módne kúsky pre pohodlné domáce nosenie. Slováci však nakupujú aj sezónne oblečenie. S príchodom chladných dní veria, že bude príležitosť ho v aktuálnej zimnej sezóne využiť.

Najvyšší nárast na GLAMI zaznamenala koncom septembra kategória čižmy a členkové čižmy, pričom záujem stúpol až o 59 %. Nasleduje  sezónna kategória bundy a kabáty, ktorá zaznamenala koncom septembra nárast o 54 %. Ďalšími úspešnými kategóriami sú rúška, ktoré zaznamenali skokovitý nárast (+325 %) v septembri. Práve v tomto období boli sprísnené epidemiologické nariadenia, v dôsledku ktorých sme zaznamenali zvýšený záujem aj o oblečenie na doma, predovšetkým nočnú bielizeň (+68 %) a mikiny (+39 %). Nákupy v kategórii deti a kojenci vzrástli  o 39 %, pretože rodičia  pokračovali v nákupoch oblečenia pre svoje deti aj počas druhej vlny pandémie.

1 1.jpg
Foto: GLAMI

Pokles tržieb v kamenných obchodoch čiastočne dorovnáva online predaj

Omni-channel obchodníci, ktorí majú kamenné predajne aj e-shop, zaznamenali ešte pred vyhlásením jesenného „lockdownu“ pokles tržieb v kamenných obchodoch takmer o 86 %.  Takmer dve tretiny uviedli, že prišli o 10 – 20 % návštev v kamenných obchodoch. Časť z nich však podotkla, že tohtoročné straty sa im podarilo vyrovnať vďaka zvýšeniu predajov v e-shope.

Screenshot_34.jpg
Foto: GLAMI

Viac ako polovici obchodníkov, ktorí predávajú módu iba online, sa zatiaľ nepodarilo vyrovnať prepad tržieb vzniknutý v prvej vlne. Zvyšným 43 % e-shopov pandémia pomohla a vďaka zvýšeným nákupom online zarobili  viac ako minulý rok.

Tim mossholder c8jnjslqm3a unsplash 2.jpg
Foto: Unsplash

E-shopy reagujú na zmenu, marketing presúvajú do online médií

Drvivá väčšina obchodov pôsobiacich na Slovensku presúva svoje rozpočty  do online  priestoru. Týmto spôsobom budú schopní promptnejšie reagovať na rýchlo sa meniacu situáciu v rámci e-commerce. Až dve tretiny opýtaných e-shopov urobilo v predstihu rôzne zmeny, aby sa pripravili na druhú vlnu pandémie koronavírusu. Neľahkú situáciu vníma ako príležitosť na zmenu 67 % obchodov. Posilnili aktivity na sociálnych sieťach, pripravujú dostatočné zásoby na sezónu a predstavujú aj nové produktové rady. Taktiež venujú zvýšenú pozornosť zlepšeniu bezpečnosti svojich zamestnancov v skladoch.

Na rozdiel od e-shopov v susednej Českej republike plánuje na Slovensku takmer polovica e-shopov ďalšie zľavy a znižovanie cien. Radi by prilákali viac nakupujúcich a získali ďalšie objednávky a to aj za cenu nižšej marže. Obchodníci budú tento rok investovať najmä do reklamy v online médiách, offline bude využívať iba 5 % z opýtaných. Najviac budú investovať do sociálnych sietí (90 %) a reklamy cez Google (65 %).

Ricardo moura 1sofovtbafm unsplash.jpg
Foto: GLAMI

Aké trendy podľa slovenských e-shopov ovplyvnia budúcnosť nakupovania?

Viac ako polovica opýtaných vidí budúcnosť slovenskej módnej e-commerce v udržateľnosti a premene sociálnych sietí na hlavný marketingový kanál pre predaj módy (Instagram, Tik tok), 25 % očakáva zvýšenie predaja second – hand kúskov a postupné vytratenie sezónnych kolekcií z obchodov. Pribudnú však nové inovatívne marketingové kanály ako napríklad videohry.

Ďalšie konkrétne dáta a kompletný Covid-19 II. vlna report nájdete na: https://www.fashion-research.sk/

Projekt Fashion (Re)search je dlhodobý výskumný projekt vyhľadávača módy GLAMI o stave slovenskej módnej e-commerce, založený na kontinuálnom zbere dát od slovenských užívateľov internetu. Špeciálny Covid-19 II. vlna report je založený na interných dátach GLAMI.sk, sledujúcich obdobie septembra a októbra 2020. Všetky ostatné dáta pochádzajú z dotazníkového prieskumu medzi 30-timi slovenskými e-shopmi s módou, ktorý prebiehal v termíne 2.-28.10. 2020.

O GLAMI:

GLAMI  založila v roku 2013 v Českej republike dvojica Tomáš Hodboď a Michal Jirák ako vyhľadávač módy. Už v roku 2016 expandovali na Slovensko. Každý deň GLAMI spojuje tisícku nakupujúcich so značkami a e-shopmi na jednom mieste. Vďaka smart kategorizácii produktov a výberu módy šitej na mieru každého jednotlivca GLAMI zjednodušuje objavovanie a nakupovanie módy.

2 zdroj glami.jpg
Foto: GLAMI

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať