Google zosadil Apple, je najhodnotnejšou značkou sveta

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Google
Foto: SITA/AP

BRATISLAVA 8. júna (WebNoviny.sk) – Najhodnotnejšou značkou pre rok 2016 sa stal s 229 miliardami amerických dolárov (USD) Google. Hodnota značky sa tak zvýšila medziročne o 32 %. Vyplýva to z rebríčka BrandZ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta 2016, ktorý zverejnili firmy WPP a Millward Brown.

Apple zostúpil na druhú pozíciu

Minuloročný víťaz, spoločnosť Apple, zostúpil na druhú pozíciu s poklesom svojej hodnoty o osem percent na 228 miliárd USD. Microsoft zostáva na tretej priečke s rastom o päť percent na 122 mld. USD. Nováčikmi v prvej desiatke sú Facebook (5. miesto s rastom o 44 %) a Amazon (7. miesto pri raste o 59 %). Celková hodnota všetkých značiek v rebríčku Top 100 vzrástla medziročne o tri percentá a dosahuje 3,4 biliónov USD.

Dáta a analýzy BrandZ naznačujú, že ostatný rok bol pre najmocnejšie značky sveta stabilným rokom, a to i napriek finančným tlakom v celom svete a ekonomickému poklesu v Číne. Ako uviedli autori rebríčka, značky, ktoré sa sústredili na inovácie a následne ich zákazníkovi prezentovali prostredníctvom skúseností so značkou, dosiahli enormný rast.

Značky sa podľa analytikov dali do pohybu

Značky sa podľa analytikov dali do pohybu, aby vybudovali mnohostranný ekosystém, často pritom diverzifikujú do úplne nových kategórií. „Rozšírením svojich značiek novými spôsobmi a vstúpením do nových kategórií zvyšujú značky z Top 100 svoj prienik a relevanciu v každodennom živote ľudí. Nesie to so sebou však i isté riziká: stierajú sa prechody medzi kategóriami a to môže viesť k zmäteniu značiek vo vlastnej identite,“ poznamenala globálna šéfka BrandZ v Millward Brown Doreen Wang.

V rebríčku BrandZ Top 100 sa hodnotia značky, ktoré prichádzajú do priameho styku so spotrebiteľom, ale i tie, ktoré sa pohybujú v takzvanej oblasti business-to-business. Konečné poradie je určené kombináciou dvoch faktorov. Ide o hodnotenie vyplývajúce z rozhovorov s viac ako troma miliónmi respondentov po celom svete a po druhé o dôslednú analýzu finančných a obchodných dopadov, ktoré má sama značka na rozvoj obchodu a rast podielu na trhu danej spoločnosti (za pomoci dát spoločností Bloomberg a Kantar Retail). Hodnotenie tiež berie do úvahy regionálne odchýlky.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Millward Brown
Firmy a inštitúcie AppleGoogleGoogle+