Havarijné poistenie využíva len 10 percent Slovákov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Auto, rýchlosť
Foto: ilustračné, Thinkstock

BRATISLAVA 13. júna (WEBNOVINY) – Na Slovensku využíva havarijné poistenie motorových vozidiel 10 percent domácností. Avšak havarijné poistenie nie je u nás zo zákona povinné. No povinné zmluvné poistenie využíva na Slovensku 60 percent domácností.

Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti GfK, ktorá mapovala súčasný trh poistenia motorových vozidiel na Slovensku, v Česku, Poľsku, Chorvátsku, Slovinsku, Srbsku, Bulharsku a na Ukrajine.

Slovensko je v havarijnom poistení nad priemerom Únie

V európskom priemere týchto krajín má havarijné poistenie sedem percent domácností. No napríklad v Slovinsku využíva havarijné poistenie až 41 percent domácností. Je to podľa GfK spôsobené vyššou mierou nákupu áut prostredníctvom lízingových spoločností, ktoré toto poistenie od svojich klientov vyžadujú. Naopak, v Srbsku využíva tento druh poistenia len jedno percento domácností.

Situácia v oblasti povinného zmluvného poistenia, ktoré podľa GfK odráža celkovú úroveň vlastnenia automobilov, je výrazne odlišná. Vzhľadom na to, že toto poistenie je povinné pre všetkých majiteľov motorových vozidiel, dá sa podľa GfK povedať, že odzrkadľuje kúpyschopnosť obyvateľstva. Podľa prieskumu využíva povinné zmluvné poistenie v spomínaných krajinách Európy v priemere 47 percent domácností.

Povinné poistenie má len 12 percent Ukrajincov

Rozdiely medzi jednotlivými krajinami kopírujú podľa GfK socioekonomické rozdiely. Kým v Chorvátsku a Českej republike dosahuje využívanie povinného zmluvného poistenia viac ako 60 percent, na Ukrajine je to len necelých 12 percent. Z ostatných krajín dosahuje využívanie povinného zmluvného poistenia viac ako 50 percent už len Slovinsko. Poľsko má 47 percent, Bulharsko 44 percent, Srbsko 38 percent.

Spoločnosť GfK pravidelne monitoruje európsky trh bankových a poisťovacích služieb. Zber dát sa uskutočňuje ročne na vzorke minimálne tisíc respondentov metódou osobného dopytovania na reprezentatívnej vzorke populácie vo veku od 15 do 79 rokov.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie GfK Growth from Knowledge