Hurbanovský pivovar triumfoval na súťaži v Čechách

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Foto: HEINEKEN Slovensko

BRATISLAVA 10. februára (WBN/PR) – Dve víťazstvá, jedno druhé a dve tretie miesta. To je vynikajúca bilancia pivovaru Hurbanovo na 26. ročníku medzinárodnej degustačnej súťaže Zlatá pivná pečať. Tento rok bolo jedno z najväčších európskych zápolení veľkých i malých pivovarov súčasťou Medzinárodného pivného festivalu v Českých Budějoviciach. Sily si zmeralo až 225 pivovarov, čo je najviac v histórii súťaže. Reprezentovali 22 krajín vrátane pivných veľmocí ako Nemecko, Veľká Británia, Belgicko, Holandsko či exotických zástupcov z Japonska, Mongolska alebo Kazachstanu. Hurbanovský pivovar získal celkovo 5 trofejí, čo je najviac zo všetkých účastníkov renomovaného podujatia s bohatou tradíciou. V pivných kategóriách dosiahlo veľký úspech pivo Zlatý Bažant s tromi umiestneniami na najvyšších priečkach, v kategórii ciderov, ktorá sa na súťaži hodnotila v tomto roku prvýkrát, triumfoval cider Strongbow z Hurbanova s dvomi medailovými oceneniami.

Význam úspechu spoločnosti HEINEKEN Slovensko v súťaži podčiarkuje nielen nárast počtu pivovarov, ale aj prihlásených vzoriek. O zlaté, strieborné a bronzové pečate sa tento rok snažilo až 1110 pív a ciderov. Na objektívnosť ich anonymnej degustácie dohliadali medzinárodné certifikačné autority ako Bureau Veritas, TÜV SÜD, 3EC International a Štátna poľnohospodárska a potravinárska inšpekcia ČR. Z 33-och Zlatých pivných pečatí, ktoré organizátori v tomto roku na súťaži udeľovali, získali zahraničné pivovary len deväť, z toho dve putujú na Slovensko do pivovaru v Hurbanove, spolu s ďalšími tromi umiestneniami.

Foto: HEINEKEN Slovensko

Ocenenie Bronzová pivná pečať v kategórii svetlých desať stupňových pív si spomedzi 42 kandidátov vybojoval Zlatý Bažant 10%. V kategórii tmavých výčapných pív si ďalší reprezentant značky Zlatý Bažant Tmavé dokonca siahol na striebornú priečku. Pozíciu lídra na slovenskom trhu a najväčším počtom pečatí oceneného účastníka súťaže hurbanovský pivovar potvrdil v kategórii nealkoholických pív, v ktorej sa Zlatý Bažant Nealko umiestnil na 1. mieste a získal ocenenie Zlatá pivná pečať.

Okrem tradičných pivovarníckych kategórií po prvý raz v histórii súťaže súperili medzi sebou aj cidery. Dominoval im najpredávanejší cider na svete Strongbow vyrábaný aj v Hurbanove. Najúspešnejší bol Strongbow Honey, ktorý svoju kategóriu vyhral. Tretie miesto získal Strongbow Gold Apple a úspech v podobe 5. miesta zaznamenal Strongbow Red Berries.

„Zisk najväčšieho počtu ocenení v konkurencii vyše 200 pivovarov na súťaži európskeho významu je pre nás obrovským úspechom. Pivá značky Zlatý Bažant si veľmi úspešne počínali v mimoriadne konkurenčnom prostredí českých, slovenských i zahraničných pív, a náš Strongbow kategóriu ciderov doslova prevalcoval. Triumf hurbanovského pivovaru v Českých Budějoviciach je správou, že kvalitu našich produktov oceňujú nielen naši konzumenti, ale pozitívne ju hodnotia aj nezávislí odborníci,“ zhodnotil Odin Goedhart, generálny riaditeľ spoločnosti HEINEKEN Slovensko.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie Heineken Slovensko