Hustota dopravy v Bratislave stúpa len mierne

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Doprava v okolí zimného štadióna
Mesto Bratislava v spolupráci s organizátormi Majstrovstiev sveta 2011 v hokeji počas turnaja Slovakia Cup skúša v okolí Zimného štadióna Ondreja Nepelu dopravný projekt pre vrchol tohtoročnej hokejovej sezóny. Na snímke obmedzená doprava na križovatke Bajkalská - Trnavská. Bratislava, 11. február 2011. Foto: SITA/Michal Svítok

BRATISLAVA 25. marca (WebNoviny.sk) – Hustota dopravy v Bratislave stúpla od roku 2008 len mierne, v porovnaní s európskymi mestami je na tom hlavné mesto Slovenska stále dobre. Vyplýva to z rebríčka svetových miest pod názvom TomTom Traffic Index 2016. Z 295 hodnotených miest na celom svete sa Bratislava umiestnila na 148. mieste a v rebríčku sa objavila prvýkrát. Podľa neho, aj keď celková úroveň dopravnej zápchy v Bratislave od roku 2008 priznáva len mierne výkyvy, cestovanie v dopravných špičkách pripravilo vodiča v uplynulom roku priemerne o tridsať minút denne.

Medzi ôsmou a deviatou hodinou ráno dosahuje úroveň zápchy v doprave v Bratislave najvyššie hodnoty v utorok a v stredu (57 %), o niečo lepšie je to v pondelok (51 %) a vo štvrtok (49 %). Najpokojnejšie je na bratislavských cestách v rannej špičke v piatok (37 %). Večerné dopravné špičky v Bratislave sú najhoršie v stredu medzi 17:00 a 18:00 (56 %) a v piatok medzi 16:00 a 17:00 (55 %). V ostatné dni však situácia nie je omnoho lepšia, vo štvrtok medzi 16:00 a 17:00 strávia vodiči na ceste o 50 % viac času, v pondelok medzi 17:00 a 18:00 o 48 % a v utorok medzi 16:00 a 17:00 o 46 % viac. Najvyššiu hustotu dopravy v Bratislave namerali v piatok 30. januára minulého roka.

Bratislava sa v rebríčku 142 hodnotených európskych miest umiestnila na 76. mieste. Mestá radili od tých s najhustejšou dopravou k najprejazdnejším. Celková úroveň dopravnej zápchy v Bratislave dosahuje 24 %, čo znamená, že vodiči pri priemernej ceste strávia na ceste o 24 % viac času, ako keby šli v čase, keď sú cesty voľné. Pre porovnanie, vodiči vo Viedni (zápcha v doprave 28 %), Prahe (zápcha v doprave 27 %) i Brne (zápcha v doprave 27 %) sú na tom celkovo o niečo horšie. Inak je to však v ranných a večerných špičkách. Vodiči, ktorí v Bratislave každý deň dochádzajú do práce autom a cestujú v dopravnej špičke, strávia na cestách 117 hodín ročne navyše. Znamená to v porovnaní s časom, ktorý by cesta trvala, keby boli cesty voľné. Pre porovnanie v Prahe je to 114 hodín, vo Viedni 106 hodín a v Brne 101 hodín.

Na základe dát za minulý rok sleduje TomTom Traffic Index situáciu v 295 mestách v 38 krajinách na šiestich kontinentoch, od Ríma po Rio de Janeiro, od Singapuru po San Francisco. TomTom pracuje so 14 triliónmi dát nazbieraných za osem rokov. V tomto roku vychádza Traffic Index v globálnom meradle piatykrát. „Každoročne ho vydávame preto, aby sme pomohli vodičom, mestám i orgánom zodpovedným za plánovanie dopravy porozumieť tomu, ako sa úroveň zahustenia dopravy vyvíja, a hlavne, aby sme im pomohli situáciu zlepšovať,“ hovorí Senior Account Manažér CZ & SK & HU spoločnosti TomTom Robert Červenák.

Spoločnosť TomTom založili v roku 1991, sídli v Amsterdame a zamestnáva vyše 4 600 zamestnancov, jej cieľom je vylepšovať technológie.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia