IBM: Zákazníci sa stávajú poradcami vrcholových manažérov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
IBM
Foto: IBM

BRATISLAVA 7. novembra (WBN/PR) – Štúdia „Zákazníkmi aktivovaná spoločnosť – The Customer-activated Enterprise“, bola zostavená na základe rozhovorov, ktoré konzultanti IBM Institute for Busi-ness Value uskutočnili s viac ako štyrmi tisíckami členov vrcholových manažmen-tov firiem v 70 krajinách sveta z 20 priemyselných odvetví. Dopytovaní boli v prieskume generálni riaditelia, finanční riaditelia, riaditelia marketingu, infor-mačných technológií, riaditelia dodávateľského reťazca a ľudských zdrojov. V Českej a Slovenskej republike sa do prieskumu zapojilo spolu 108 responden-tov.

Podľa prieskumu IBM plánuje až 60 percent generálnych riaditeľov a riaditeliek firiem v najbližších troch až piatich rokoch priamo zapojiť svojich zákazníkov do tvorby firemnej stratégie, zatiaľ čo v súčasnosti to robí 43 percent šéfov spoloč-ností. „Generálni riaditelia spoločností sú už dnes pripravení predať zákazníkom kontrolu aj nad takou zásadnou rozhodovacou oblasťou ako je vývoj obchodnej stratégie spoločnosti,“ hovorí Branislav Šebo, generálny riaditeľ IBM Slovensko.

Zákazníci podľa generálnych riaditeľov majú – a s ďalším rozvojom digitálnych technológií budú mať – oveľa väčší podiel na riadení firiem. Ich vplyv by podľa členov najužšieho vedenia firiem mohol ísť až za hranice tradičných aktivít, ako je spoluúčasť na vývoji nových produktov. „Z výsledkov IBM C-Suite Study ďalej vy-plýva, že firmy, ktoré sú v súčasnosti úspešné oveľa častejšie a intenzívnejšie spolupracujú so zákazníkmi už dnes,“ dodáva Branislav Šebo.

Vplyv technológií

Podľa výsledkov globálneho prieskumu IBM považujú generálni riaditelia firiem technologické faktory za najdôležitejšie expertné činitele. Medzi tri najdôležitejšie veličiny ich zaradili všetci členovia najužšieho vedenia firiem. 84 percent manažé-rov informačných technológií plánuje v blízkej budúcnosti investovať do riešení na podporu mobility a analytických nástrojov. V korelácií s tým je aj názor, že štyria z piatich marketingových riaditeľov (82 percent) sa necítia dostatočne pripravení na tzv. veľké objemy dát – Big Data.

Viac ako polovica (54 percent) vrcholových manažérov spoločností sa chce v najbližších troch až piatich rokoch sústrediť na individuálny kontakt so zákaz-níkmi, pričom chcú s nimi nadviazať dialóg. Potvrdzuje to aj zámer 88 percent do-pytovaných, ktorí chcú v období najbližších troch až piatich rokov posilniť svoju digitálnu komunikáciu so zákazníkmi.

IBM 2013 C-Suite study je 17. edíciou prieskumu spoločnosti IBM medzi vrcholo-vými manažérmi firiem. V tomto roku sa do prieskumu zapojilo spolu 4 183 vrcho-lových manažérov a manažériek. Prvýkrát v histórii prieskumu sa do analýzy vý-sledných dát zapojil aj počítačový systém IBM Watson.

Viac informácií k IBM C-Suite study 2013 nájdete Tu.

Blog o IBM C-Suite study 2013 nájdete Tu.

Video k IBM C-Suite study 2013 nájdete Tu.

Infografiku k IBM C-Suite study 2013 nájdete Tu.

O IBM

Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom In-ternational Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spo-ločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomá-hať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu.

Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riadite-ľom je Branislav Šebo. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Branislav Šebo
Firmy a inštitúcie IBM