Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Cvičenie, žena
2
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: saludable.infobae.com
29. 01. 2013 8:50 Výživa od Webnoviny.skSITA Diskusia

Jedlá, ktoré vám pomôžu pri spaľovaní tukov

BRATISLAVA 29. januára (WEBNOVINY) – Začali ste cvičiť a neviete, čo pri tom jesť?? Prinášame vám zopár nápadov na jedlá, ktoré vaše telo nabudia a zmenia ho na tuk spaľujúcu mašinu.

Pred cvičením by ste si mali dopriať jedlá bohaté na sacharidy. Počas aktivity je telo poháňané práve nimi, zároveň udržujú svaly zdravé a zvyšujú vašu vytrvalosť.

Pätnásť až tridsať minút pred cvičením si dajte pohár pomarančového džúsu, banán alebo krajec toastového chleba.

Popredná americká diabetologička Martina M. Cartwright odporúča hodinu predtým jesť tieto spaľovače tukov: malú porciu cestovín ochutených maslom alebo ryžu ochutenú olejom, ovsené vločky s hrozienkami či pár celozrných suchárov.

Sacharidy sú štartérom metabolizmu, a ako ubezpečuje Cartwright, telo ich spáli veľmi rýchlo.

Dzus, zena
Foto: periodvitamin.com

Aby sa kalórie spaľovali, nestačí len cvičiť. Treba si určiť aj správnu stravu po cvičení. Diabetologička Brittany Utke odporúča prijať minimálne 30 gramov bielkovín a 15 gramov sacharidov, aby ste kalórie vyprevadili z vášho tela.

Dopriať si môžete čokoládové mlieko, celozrnný chlieb s maslom či proteínový nápoj. Najesť sa môžete už 30 minút po cvičení, svaly vtedy naberú najviac živín.

Pozor si dajte na tuky, tie totiž spôsobujú pomalšie vstrebávanie živín. Zároveň nezabúdajte piť veľa vody.

Hummus, cicer
Foto: simplyrecipes.com

Aby ste si udržali líniu a nenabrali vypotené kalórie, skúste tieto pochúťky: celozrnné sušienky s hummusom, vajíčko uvarené na tvrdo, tvaroh s ovocím alebo zeleninou, prípadne nesladený jogurt. Rozhodne nespravte chybu, že budete cvičiť s prázdnym žalúdkom, telo si môže zobrať energiu aj odtiaľ, odkiaľ nechcete, napríklad zo svalov.

Hummus

– konzerva cíceru

– strúčik cesnaku

– lyžica olivového oleja

– pasta tahini zo sezamových semiačok

– citrónová šťava

– soľ podľa chuti

Všetky prísady rozmixujte v mixéri a podávajte. Hummus je vynikajúci s bagetkou, sušienkami alebo „tyčinkami“ z tvrdšej zeleniny ako uhorka, paprika či mrkva.

Zdroj: sheknows.com

Prečítajte si o zdraví na facebooku!

Odporúčané články

Ako nepribrať za kancelárskym stolom Dvíhanie činiek u mužov znižuje riziko vzniku cukrovky

Neprehliadnite

Priatelia namiesto žrútov, Salviniho hnev zrušil slovnú hračku siete McDonald’s v Rakúsku Aktualizované: V kauze zmenky vypovedal aj Mika, s obžalovaným Pavlom R. riešil niektoré veci Video+Foto: Sagan mieri za rekordným zeleným dresom, Fuglsang si zrejme zlomil ruku a spadol aj Thomas Návštevy regiónov treba kombinovať s komunikáciou v médiách, tvrdí Danko a šokoval ho Kollár Začarovaný kruh: Produkcia mäsa mení klímu a klíma potom zabíja dobytok Nezamestnanosť pod päť percent má 51 okresov na Slovensku, najmenej ľudí bez práce má Trenčín Politika do škôl patrí, zhodli sa Smer-SD, SNS a Most-Híd, ale nesúhlasia s propagandou

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X