Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
007festik 2019 ba_dsc01357.jpg
4
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: Kaufland

Jednorazové plastové produkty v Kauflande nadobro skončili

BRATISLAVA 30. mája (WebNoviny.sk) – Od konca mája už v Kauflande nenájdete jednorazový plastový riad a jednorazové plastové slamky. Spoločnosť ich definitívne vyradila z predaja, urobila tak s vyše polročným predstihom pred svojím záväzkom. 

Kaufland sa minulý rok zaviazal vyradiť jednorazový plastový riad a slamky zo svojej ponuky do konca roka 2019, napokon svoj cieľ naplnil ešte skôr. Ročne tak reťazec odľahčí záťaž na životné prostredie o vyše 6 miliónov jednorazových plastových pohárov, 5 miliónov kusov jednorazových plastových príborov a riadov a o takmer 1,8 milióna kusov jednorazových plastových slamiek, ktoré sa vlani predali v predajniach Kaufland.

800x600_2.jpg
Foto: Kaufland

„Od 30. mája nenájdete v našich predajniach jednorazový plastový riad vrátane slamiek. Nahradili sme ich ekologickými variantmi z papiera a dreva,“ vysvetlila zámery Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland. Ekologický prístup má spoločnosť pevne zakorenený. „Už od vstupu na slovenský trh boli igelitové tašky v našich predajniach spoplatnené a od roku 2013 sme zakázali využívanie mikroplastov v našej kozmetike. Starostlivosť o životné prostredie je už dlhodobo prirodzenou súčasťou našej firemnej filozofie a osvetu chceme šíriť aj ďalej,“ vysvetlila zámery Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.

Na alarmujúcu situáciu s plastom upozornil Kaufland aj prostredníctvom novej kreatívnej kampane. Kreatívnymi vizuálmi s podtitulmi „Už ani glg“ a „Už ani hlt“ poukázal na mieru ohrozenia našej planéty plastovým príborom, riadom a slamkami. Posledný májový víkend na Detskom Festíku v Bratislave spoločnosť pripravila pre návštevníkov zložených hlavne z rodín s deťmi výlučne slamky a poháriky z papiera. Aj v prezentovaní problematiky plastov deťom vidí jednu z ciest k lepšiemu životnému prostrediu.

800x600_1.jpg
Foto: Kaufland

„Naším cieľom do roku 2025 je zníženie celkovej spotreby plastov minimálne o 20 % a predaj všetkých produktov našich privátnych značiek v 100 % recyklovateľných obaloch,“ priblížila ďalšie plány Kauflandu Langová.

Kauflandu však nie je zodpovedný prístup k životnému prostrediu cudzí už dlhé roky. Po zákaze používania mikroplastov pri výrobe vlastnej pleťovej a telovej kozmetiky sa Kaufland v roku 2017 prihlásil k iniciatíve Ministerstva životného prostredia SR „Bez igelitových tašiek“ a postupne vyradil ekologicky závadné tašky z predaja. Najpredávanejšiu ľahkú plastovú tašku vymenil za nákupnú tašku a termotašku s certifikátom „Modrý anjel“, ktoré sú vyrobené z recyklovaného materiálu, a zároveň pridal do ponuky textilné tašky vyrobené z bio bavlny. Tento rok navyše obchodný reťazec spustil predaj uhoriek zbavených plastovej fólie.  Ďalším krokom smerom k ekologickému prístupu k prostrediu je vyradenie jednorazových plastových produktov z predaja.

047festik 2019 ba_dsc01225.jpg
Foto: Kaufland

Spoločnosť Kaufland

Spoločnosť  Kaufland patrí k lídrom medzi obchodnými reťazcami a v súčasnosti prevádzkuje viac ako 1270 samoobslužných obchodných domov v Nemecku, Českej republike, Poľsku, Chorvátsku, Rumunsku, Bulharsku a na Slovensku. Prvý obchodný dom otvoril Kaufland v roku 2000 v Poprade a doteraz otvoril na území Slovenska spolu 67 prevádzok. Obchodné domy  Kaufland ponúkajú rôznorodý sortiment a atraktívne privátne značky. To, že Kaufland patrí medzi top značky na slovenskom trhu dokazujú aj ocenenia Najzamestnávateľ roka v kategórii obchod a služby (2016), Slovak Superbrands Award (2015, 2016, 2017, 2018), Najdôveryhodnejšia privátna značka (2016, 2017, 2018), Najdôveryhodnejší predajca potravín (2018), Zodpovedný predajca (2016), Top Employer Slovensko 2019 a Najzamestnávateľ 2018 v kategórii Obchod a služby. Spoločnosť Kaufland je generálnym partnerom Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) a PRO-HOKEJ a.s. V rámci spoločenskej zodpovednosti je okrem iných aj dlhoročným partnerom Slovenského Červeného kríža. Dôležitým faktorom je aj ochrana životného prostredia a rôzne ekologické projekty, ktoré firma realizuje. Viac informácií na: www.kaufland.sk..

Inzercia

Odporúčané články

Ide to aj bez emisií. Lidl s ekologickou logistkou Lidl optimalizuje letáky, ročne ušetrí takmer 2400 ton papiera

Neprehliadnite

Tigrica ušla z národného parku a unavená prespala celý deň v posteli vystrašeného Inda Video: Bezpečne a v limite, Sagan aj na zadnom kolese splnil v 13. etape Tour de France misiu Čaputová by nemala zasahovať do vnútorných problémov iných štátov, podľa Danka môže poškodiť vzťahy Glosa: Silikónové implantáty by nemali byť dôvodom na preukaz ŤZP Gál rozhodol o nevyhostení Vinogradova, podľa právnikov to môže spôsobiť medzinárodnú blamáž Prezidentka Čaputová rozumie túžbam komunity LGBTI, zároveň chápe aj obavy o stav rodín

Témy

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X