Kampaň čínskej reštaurácie pobúrila ľudí, jej zámerom bolo propagovať ukončenie plytvania jedlom

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Reštaurácia, jedlo, ľudia
Foto: ilustračné, Thinkstock

Reštaurácia v centrálnej Číne sa ospravedlnila za to, že zákazníkov nabádala, aby sa najprv odvážili a potom si podľa toho objednali jedlo. Informuje o tom spravodajský portál BBC, podľa ktorého stravovacie zariadenie postup zaviedlo po spustení celonárodnej kampane proti plytvaniu jedlom.

Reštaurácia v meste Čchang-ša umiestnila tento týždeň pred svojím vchodom dve veľké váhy a požiadala zákazníkov, aby zadali svoje miery do aplikácie, ktorá im na základe nich odporučila položky z menu. V podniku tiež vyvesili plagátiky vyzývajúce na šetrnosť a propagujúce prázdne taniere.

Postup vyvolal vlnu nevôle na sociálnych sieťach, čo viedlo reštauráciu k „hlbokému ospravedlneniu“ za to, ako interpretovali národnú kampaň za čisté taniere. „Naším pôvodným zámerom bolo propagovať ukončenie plytvania jedlom a nabádať k objednávaniu jedla zdravým spôsobom. Nikdy sme zákazníkov nenútili, aby sa vážili,“ uviedli.

Prezident Si Ťin-pching tento týždeň spustil kampaň s tým, že úroveň plytvania potravinami v krajine je „šokujúca a hrozivá“.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať