Kde nájdete budúcich bohatých Slovákov?

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: Jakub Burza

BRATISLAVA 4. decembra (WBN/PR) – Masové služby, čakanie v radách na pobočkách. To je bežný obraz služieb slovenského retailového bankovníctva, ktoré je v procese racionalizácie pobočkovej siete. Najmä náročnejšej klientele už takýto servis nevyhovuje, a preto čoraz viac vyhľadáva služby privátneho bankovníctva. Žiadne prepážky, skôr stretnutia pri káve. Rozvoju private bankingu pomáha aj to, že klientela skutočne bohatých Slovákov je značne obmedzená. „Tých najbohatších ľudí poznáme dobre. Dnes okrem nich cielime aj na tzv. „budúcich bohatých“, čiže mladších, úspešných ľudí s potenciálom,“ priznal riaditeľ J&T Banky Andrej Zaťko na neformálnej Diskusii v galérii na Paneurópskej vysokej škole.

TERČ? BUDÚCI BOHATÍ

Ak pred rokmi bol limit pre privátneho klienta minimálne 300 000-eurový vklad, dnes obsluhujú banky aj „len“ desaťtisícového klienta. V retailovovom bankovníctve banky zarábajú vo výraznej miere na poplatkoch a jeden pracovník banky pripadá aj na 3 000 klientov. V privátnom bankovníctve je to len 50. „Veľké bankové domy pôsobiace na Slovensku majú privátne bankovníctvo najmä preto, aby im veľkí klienti neutekali k nám,“ povedal sebavedome A . Zaťko.

ZABUDNITE NA ŠVAJČIARSKO

Klasická predstava Švajčiarska ako vzoru privátneho bankovníctva sa podľa šéfa banky spadajúcej pod známu finančnú skupinu pomaly rúca. Dôvodom je najmä konzervatívnejší a opatrnejší prístup ku klientom. Prejavuje sa to najmä u klientov zo Strednej a Východnej Európy, ktorí si potrpia na srdečnosť a neformálny osobný kontakt. V tom vidí aj najväčší rozdiel medzi slovenskými a českými boháčmi. „Slováci sú srdečnejší a priamejší,“ špecifikoval medzi študentmi PEVŠ Zaťko, podľa ktorého časy okázalej zábavy) sú dávno preč a klienti „skrotli“.

ROBOTA SNOV

Starať sa o tropický ostrov v Tichomorí a dostávať pri tom plat snov – aj takýto inzerát sa pred časom objavil v médiách. Na hľadanie dream jobu však nemusíte chodiť na opačný koniec sveta. Samostatnou kategóriou práca v tzv. concierge – nadštandardných službách pre klientov. Keď potrebujú zohnať VIP lístky na beznádejne vypredaný koncert, súkromný let do Londýna, alebo limitovanú sériu cyklistického časovkárskeho špeciálu, je tu práve tento špeciálny servis. Šéfka concierge J&T Banky má so službami pre najnáročnejších dlhoročné skúsenosti, k čomu jej pomohlo, že žila dlho v Londýne a pracovala aj pre známeho ruského miliardára a majiteľa Chelsea, Romana Abramoviča.

Neformálne Diskusie v galérii K. Kállaya na Fakulte masmédií Paneurópskej vysokej škole predstavujú študentom osobnosti slovenského biznisu a šoubiznisu. Medzi hosťami nechýbali marketingoví riaditelia najväčších slovenských internetových portálov Azet.sk (J. Staněk) a Zoznam.sk (M. Bobula), moderátorka Adela Banášová, headhunter D. Slávik, či riaditeľ Peugeot, Citroën a DS M. Paľa a šéf komunikácie v koncerne PSA Peugeot Citroën P. Švec.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Adela Banášová
Firmy a inštitúcie PEVŠ Paneurópska vysoká škola