Komunikácii so zákazníkmi čoraz viac dominujú technologické inovácie

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Businessman touching business global network and analyzing sales data, Customer, Finance and economic, Strategy and planning of growth on success.
Foto: Getty Images

Agentúra SARIO v stredu 27. januára 2021 v rámci svojej platformy inovačných služieb poskytla prostredníctvom webinára Technologické inovácie nielen pre e-commerce priestor na prezentáciu úspešných slovenských projektov a riešení, prostredníctvom ktorých je možné cielene zefektívňovať interakciu medzi poskytovateľmi služieb a ich potenciálnymi či existujúcimi klientmi. Moderátorom online diskusie bol Marek Kopanický, tímlíder pre inovačné služby a konzultant odboru investičných projektov SARIO.

Webinár predstavil novovzniknutý slovenský výskumný inštitút, dve slovenské spoločnosti, ktoré sa svojimi projektmi presadili už i v zahraničí a taktiež jednu globálnu, pôvodom americkú, spoločnosť, ktorá má svoju významnú pobočku i na Slovensku. Všetky pritom spájajú digitálne a softvérové inovácie a zavádzanie aplikovaného výskumu nielen do segmentu e-commerce, ale aj do mnohých ďalších činností firiem či iných subjektov.

Pandémia COVID-19 sa stala výrazným katalyzátorom presunu zákazníkov do online prostredia a čoraz viac spoločností z rôznych oblastí podnikania prináša do svojej komunikácie s používateľmi konverzačné technológie na báze umelej inteligencie napr. rôzne verzie (chat)botov, pokročilé vyhľadávacie mechanizmy a iné inovácie, ktorých úlohou je zlepšiť a zjednodušiť celkový zážitok a dojem klienta (UX/UI dizajn).

Kempelenov inštitút inteligentných technológií (KInIT) je prvým nezávislým inštitútom svojho druhu na Slovensku, ktorý sa zaoberá výskumom inteligentných technológií – umelej inteligencie a viacerých oblastí informatiky a IT so zameraním na prepájanie akademického sektora a výskumu s biznisom. Víziou inštitútu je podľa slov Michala Kompana, vedúceho výskumu „koncentrácia talentov pre rozvoj inovácií v priemysle a zvyšovanie ich dostupnosti  na Slovensku, či už ponukou možností mladým ľudom zostať alebo sa vrátiť späť na Slovensko a budovať excelentný výskum v oblasti inteligentných technológií.“ Dizajnérske štúdio Lighting Beetle Studio kombinuje dizajn zameraný na človeka, technológie a biznis a vytvára produkty a služby odolávajúce výzvam budúcnosti. Toto sa tejto slovenskej spoločnosti nepochybne úspešne darí, keďže má za sebou už viac než 400 projektov v 15 krajinách sveta. Kreatívny vedúci Pavol Pružinec povedal, že „spoločnosti sa v čase korony venujú skôr core business veciam a do inovácií investujú menej. Čo je možno paradoxné, pretože práve teraz je skvelý priestor na inovácie, keďže veci sa veľmi rýchlo menia, je  potrebné vhodne identifikovať potreby používateľa a vedieť na ne pružne zareagovať.” Touch4IT, dnes už globálne úspešnú slovenskú spoločnosť, Impact Star roku 2020 prestížneho rebríčka Deloitte Technology Fast 50 v strednej Európe, predstavil Michal Korman, jej spoluzakladateľ a výkonný riaditeľ ako „spoločnosť s jedinečným tímom developerov a dizajnérov, ktorí svojimi riešeniami v súčasnosti už prerástli hranice Slovenska”. Spoločnosť Touch4IT vytvára inovatívne digitálne riešenia na mieru, ktoré prinášajú unikátne digitálne zážitky dnes už pri viac ako 250 projektoch v 16 krajinách sveta a dokonca sa môžu pochváliť aj svojimi riešeniami pre Európsku vesmírnu agentúru (ESA).

Najväčšiu súkromne vlastnenú spoločnosť na svete venujúcu sa konverzačnej umelej inteligencii, IPsoft a jej hlavný projekt Amelia, predstavil Milan Oselský, riaditeľ jej slovenskej pobočky IPsoft Slovakia. Amelia je dnes už svetovo úspešným projektom digitálnej kolegyne, ktorá je schopná riešiť problémy klientov v najrôznejších segmentoch. Z cloudu si dokážete takpovediac stiahnuť svojho nového (virtuálneho) zamestnanca napríklad v bankovníctve, ktorý je následne schopný vyriešiť problém systémom end-to-end, od začiatku až do zdarného konca. Amelia je dokonca schopná naučiť sa, ako reagovať na nový problém a vyriešiť ho vytvorením úplne nového procesu.

Inovačné služby SARIO prepájajú potreby klientov agentúry, investorov a globálne spoločnosti doma i v zahraničí so slovenskými technologickými spoločnosťami, ktoré sú schopné inovovať nielen ich výrobné procesy.

Od vzniku platformy inovačných služieb v septembri 2017 agentúra SARIO zorganizovala celkovo 24 inovačných podujatí. Tieto vytvorili príležitosti pre prezentáciu až 83 rôznych slovenských firiem, ktoréprezentovali svoje inovatívne produkty, služby a riešenia dovedna 157-krát (viaceré i opakovane). Za úspech možno určite považovať skutočnosť, že v priemere každá desiata prezentácia slovenskej firmy viedla k získaniu pilotného inovačného projektu – zákazky, ktorých aktuálne agentúra eviduje 15. Okrem fyzických podujatí sa inovačné služby SARIO úspešne presunuli pod vplyvom pandémie začiatkom minulého roka aj do online priestoru a doposiaľ agentúra zorganizovala šesť webinárov s viac ako tridsiatimi vystupujúcimi a takmer 400 registrovanými účastníkmi. Dva webináre v minulom roku agentúra spoluorganizovala so zahraničnými partnermi z Fínska a španielskeho regiónu Baskicko a prezentovala tak slovenské inovatívne firmy aj pred zahraničnými entitami.

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať