Lego ruší reklamu v Daily Mail, dôvodom postoj k utečencom

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Lego
Foto: ilustračné, Thinkstock

KODAŇ 14. novembra (WebNoviny.sk) – Dánska spoločnosť Lego nebude viac inzerovať v britskom denníku Daily Mail. Daily Mail je totiž jedným z viacerých britských denníkov, ktoré sú terčom kritiky na sociálnych médiách za svoj odmietavý postoj k migrantom.

Výrobca farebných plastových stavebníc vo svojom oznámení na mikroblogovacej sieti Twitter napísal: „@StopFundingHate Vypovedali sme zmluvu s Daily Mail.“ Hovorca spoločnosti Lego Roar Rude Trangbaek pre agentúru AP spresnil, že Lego „nemá v pláne ďalšie marketingové aktivity s týmto denníkom“.

Hovorca vysvetlil, že Lego „trávi mnoho času počúvaním toho, čo nám deti hovoria. Rodičia a starí rodičia tiež obetujú svoj čas, aby nám povedali, čo si myslia. My počúvame.“ Bližšie podrobnosti o reklame hovorca odmietol uviesť.

Kampaň Stop Funding Hate vyzýva výrobné spoločnosti, aby prestali zverejňovať reklamu na svoje výrobky v niekoľkých britských denníkoch, a to vzhľadom na ich neochotu pomáhať maloletým utečencom.

Dánska spoločnosť Lego už v roku 2014 oznámila, že po 50 rokoch spolupráce neobnoví svoju zmluvu s ropnou spoločnosťou Shell, na ktorej čerpacích staniciach v Európe sa predávali stavebnice Lego. Príčinou bola kampaň ekologickej organizácie Greenpeace, v ktorej sa polárnou krajinou postavenou z Lega valí olej z ropnej veže Shell a zaplavuje ľudí, zvieratá aj Santa Clausa. Ekológovia chceli týmto spotom upozorniť na ťažobné plány britsko-holandskej spoločnosti v Arktíde.

Lego má vo svete viac ako 18 000 zamestnancov a patrí k najväčším výrobcom hračiek na svete. So stavebnicami Lego sa doma alebo v školách hráva či učí približne 100 miliónov detí.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Lego