Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Hrášok, hrach, zelenina, jedlo
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: Shutterstock
25. 01. 2017 16:51 Zdravie od SITASITA Diskusia

Lepšie je jesť menej mäsa a viac strukovín

PARÍŽ 28. januára (WebNoviny.sk) – Lepšie je jesť menej mäsa a viac strukovín, sumarizoval denník Le Figaro odporúčania francúzskej Národnej agentúry hygienickej bezpečnosti výživy, životného prostredia a práce (ANSES). Tá zverejnila nové zistenia v oblasti konzumácie potravín a aktualizovala ich vo svetle najnovších vedeckých údajov.

Desať rokov po spustení prvých výziev, ktoré sa premietli do sloganu: „Jedzte päť porcií ovocia a zeleniny denne“, v oblasti zdravého stravovania prichádzajú nové správy. Po štyroch rokoch práce špecialisti ANSES odporúčania zacielili na populáciu dospelých ľudí a obsiahli do nich popri zvyčajných nutričných údajov aj tri nové parametre, uvádza denník. „Použili sme algoritmus schopný spracovať zároveň nutričné zloženie vyše 1300 pokrmov, riziko vývoja chronických chorôb v súvislosti so stravovacími návykmi Francúzov, ale aj hladinu kontaminácie potravín,“ povedala pre denník Irene Margaritis z ANSES.

Odporúčania pre deti, tehotné ženy a vekovo starších ľudí budú spracované a zverejnené v osobitnej správe v blízkom čase.Podľa odborníkov z ANSES je potrebné znížiť konzumáciu údenín na 25 gramov denne, na taniere by sa nemalo dostať viac ako 500 gramov mäsa, okrem hydiny, týždenne. Špecialisti z ANSES konštatovali, že aj pri rešpektovaní týchto prahových množstiev daných potravín pretrváva mierne zvýšené riziko vzniku rakoviny hrubého čreva a rekta. Je možné kompenzovať pokles konzumácie mäsa inými zdrojmi proteínov tak, aby pritom nebolo nijak ohrozené zdravie, povedala Margaritis.

ANSES podporuje zvýšenie spotreby strukovín, napríklad šošovice, bôbov či cíceru. Odborníci rovnako zdôraznili nevyhnutnosť dávať prednosť celozrnným produktom, chlebu, cestovinám, ryži, ktoré zaisťujú lepšiu nutričnú kvalitu. Konzumácia celozrnných potravín znižuje riziko vzniku diabetu druhého stupňa, srdcovo-cievnych chorôb a rakoviny hrubého čreva a konečníka. Pokiaľ ide o sladené nápoje, odporúčanie odborníkov je jednoznačné: nie viac ako jeden pohár denne.Správa ANSES sa venuje aj problému kontaminácie niektorých produktov ťažkými kovmi, zostatkovým množstvom pesticídov či látkami narúšajúcimi činnosť žliaz s vnútorným vylučovaním.

Odporúčané články

Datle – sladký spôsob, ako zostať zdravý 10 nečakaných dôvodov, že váš organizmus je dehydrovaný

Neprehliadnite

Tigrica ušla z národného parku a unavená prespala celý deň v posteli vystrašeného Inda Video: Bezpečne a v limite, Sagan aj na zadnom kolese splnil v 13. etape Tour de France misiu Čaputová by nemala zasahovať do vnútorných problémov iných štátov, podľa Danka môže poškodiť vzťahy Glosa: Silikónové implantáty by nemali byť dôvodom na preukaz ŤZP Gál rozhodol o nevyhostení Vinogradova, podľa právnikov to môže spôsobiť medzinárodnú blamáž Prezidentka Čaputová rozumie túžbam komunity LGBTI, zároveň chápe aj obavy o stav rodín

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X