Lidl je lídrom v predaji fairtradového kakaa

CSR_logo_blau_SK
Foto: Lidl (3452)

V predvianočnom období disponuje certifikátom Fairtrade väčšina sezónnych produktov vlastnej značky Favorina.

Pre spoločnosť Lidl Slovenská republika a jej zákazníkov je trvalá udržateľnosť dôležitou témou, ukazuje to aj neustále rastúci predaj čokolády a káv so zodpovednou certifikáciou Fairtrade. Lidl je dokonca lídrom v oblasti predaja fairtradového kakaa na slovenskom trhu. V predvianočnom období disponuje certifikátom Fairtrade väčšina sezónnych produktov vlastnej značky Favorina.

Vďaka predaju produktov s certifikáciou Fairtrade v predajniach Lidla získali pestovatelia z Afriky, Ázie a Latinskej Ameriky v roku 2018 príspevok 51 158 €. Oproti predošlému roku ide o takmer 180 % nárast. Celkový „slovenský“ fairtradový príspevok dosiahol v minulom roku približne 190 000 €. Výrobky predané v Lidli mali teda na celkovej sume 27% podiel. V systéme Fairtrade dostávajú zapojení pestovatelia okrem zodpovedajúcej ceny ešte príspevok, ktorý môžu použiť na investície do rozvoja svojich fariem a komunít.

Na výrobu fairtradových produktov predaných v roku 2018 pod privátnymi značkami v Lidl Slovenská republika bolo použitých 1265 ton kakaových bôbov (40 % zo všetkých fairtradových bôbov predaných v danom období na Slovensku) a 5 ton zelenej kávy. V oboch prípadoch išlo v porovnaní s predošlým rokom o významný nárast – pri kakaových bôboch to bolo o 170 % a pri zelenej káve dokonca až o 400 %. Lidl zároveň ako jediný na Slovensku ponúkal fairtradovú marakuju, ktorej v roku 2018 predal 4 tony.

„Dynamika rastu predaja tovarov s certifikáciou Fairtrade je veľmi vysoká. Z nášho pohľadu to odráža tak rastúci záujem zákazníkov o otázky trvalej udržateľnosti, ako aj skutočnosť, že obchodníci do svojej ponuky zaraďujú stále väčšie množstvo fairtradových produktov. Nárast predaja je pritom veľmi dôležitý a má konkrétne pozitívne dopady: čím viac výrobkov s certifikáciou Fairtrade sa na trhu uplatní, tým viac ich pestovatelia z krajín Afriky, Ázie a Latinskej Ameriky môžu predať za podmienok Fairtrade – teda okrem iného za cenu, ktorá skutočne pokrýva náklady vrátane ich práce,“ uviedla Hana Malíková, výkonná riaditeľka Fairtrade Česko a Slovensko.

„Trvalá udržateľnosť vo vzťahu k nášmu sortimentu je téma, ktorou sa zaoberáme denne. Uvedomujeme si našu zodpovednosť a chceme byť dôveryhodným partnerom pre našich dodávateľov i zákazníkov. Teší nás, že aj zákazníci v čoraz väčšej miere vyhľadávajú výrobky, ktoré disponujú rôznymi certifikátmi a spoločne tak podporujeme zodpovednú spotrebu,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing.

Výrobky s fairtrade certifikáciou nájdu zákazníci v Lidli predovšetkým pod privátnymi značkami J.D.Gross, Favorina či Gelatelli. Certifkovaná je aj káva z automatov Lidl2Go.

Fairtrade je certifikácia tovarov, ktoré spĺňajú určité sociálne, ekonomické a ekologické štandardy. Cieľom tejto certifikácie je poskytnúť pestovateľom a zamestnancom možnosť uživiť sa vlastnou prácou za dôstojných podmienok. Fairtrade znamená spravodlivejšie obchodné podmienky, dodržiavanie ľudských a pracovných práv a šetrný prístup k životnému prostrediu. Lidl má stanovené konkrétne ciele v oblasti trvalej udržateľnosti svojho sortimentu privátnych značiek. Do konca roku 2022 chce mať výhradne RSPO certifikovaný segregovaný palmový olej v potravinách. Kakao má byť 100 % certifikované do konca roku 2022, pričom okrem Fairtrade prichádzajú do úvahy certifkáty Rainforest Alliance, UTZ či BIO. Rovnakými certifikátmi má disponovať aj káva v Lidli, do roku 2020 to má byť 30 %, do roku 2022 už 50 %. Do konca roku 2022 budú certifikované všetky čierne, zelené a rooibos čaje, ktoré Lidl predáva pod vlastnými značkami. Záväzné stanoviská zverejnil Lidl aj pre ryby a kôrovce z voľného lovu, obaly a etikety svojich produktov, vajcia, kvety a rastliny. Diskont má taktiež stanovenú stratégiu obmedzovania a nahrádzania plastov a tiež znižovania podielu pridaného cukru a soli v produktoch predávaných pod vlastnými značkami. „Privátky“ majú viac ako 80 % podiel na celkovom sortimente Lidla.

Všetky záväzné stanoviská Lidla sú dostupné tu:
https://www.spolocenskazodpovednost.sk/sortiment#mantra-spolocenskej-zodpovednosti

Lidl doteraz publikoval dve správy o trvalej udržateľnosti podľa metodiky GRI:
https://www.spolocenskazodpovednost.sk/stiahni-si-kompletnu-spravu

Inzercia

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom