Linka tiesňového volania zaznamenala už 20 miliónov hovorov, ľudia už použili aj SMS službu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Sanitka
Foto: ilustračné, SITA/Dušan Hein

BRATISLAVA 12. februára (WebNoviny.sk) – Na linke tiesňového volania 112 zaznamenali za takmer 15 rokov jej fungovania na Slovensku viac ako 20 miliónov hovorov.

Uvádza to na svojej internetovej stránke ministerstvo vnútra v súvislosti s Európskym dňom 112, ktorý pripadol na nedeľu 11. februára. Na Slovensku bolo číslo tiesňového volania 112 zavedené 1. júla 2003.

„Začiatkom tohto roka sme spustili aj SMS službu, prostredníctvom ktorej sa ľudia budú môcť dovolať alebo ´dopísať´ na linku tiesňového volania aj vtedy, keď nemôžu použiť telefonovať a sú v ohrození života, prípadne ľudia, ktorí sú nepočujúci a nemôžu sa inak dorozumievať,“ uviedol hovorca ministerstva vnútra Petar Lazarov. Taký prípad už bol podľa neho zaznamenaný a záchranná služba prišla na pomoc.

Linka 112 je zjednotené celoeurópske tiesňové telefónne číslo slúžiace na privolanie zložiek integrovaného záchranného systému v prípadoch ohrozenia života, zdravia alebo majetku osôb. Linka je bezplatná a slúži 24 hodín denne.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať